ابراهیم رستم گورانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه اقشار جامعه باید بتوانند در شهرها آزادانه و بدون خطر در محیط های پیرامون خود از جمله ساختمان ها و همچنین اماکن عمومی و معابر شهری به راحتی تردد کنند.
وی بیان داشت: اما آنچه دراماکن عمومی و معابر شهری شاهد آن هستیم چیزی دیگری است واین در حالیست که 10تا 15 درصد جمعیت را افراد معلول و کم توان جسمی-حرکتی تشکیل می دهند.
این مسوول ادامه داد: ساخت و سازهای شهری، محصور کردن پیاده روها توسط کسبه، زیرسازی نامناسب پیاده روها، نبود اصلاح هندسی در معابر و همچنین نصب نشدن تابلوها از مشکلاتی است که در بندرعباس با آن مواجه هستیم.
رستم گورانی تاکید کرد: این وضعیت در شهر بندرعباس نیازمند توجه جدی است و باتوجه به اینکه این شهر به عنوان مرکز استان و با جاذبه های اقتصادی و تجاری و همچنین گردشگری است، توجه به مناسب سازی معابر باید به صورت جدی و به عنوان یک اولویت اصلی، در دستورکار قرار گیرد.
وی یاد آورشد: ایجاد فضای مناسب نیازمند عزم همه جانبه است و مهم تر از آن، مستلزم تغییر دیدگاه مدیران شهری نسبت به معلولان است.
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان شد: اگر دیدگاه سازندگان در هر پروژه ای به گونه ای باشد که محیط برای استفاده تمام مردم مناسب باشد، شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود.
وی متذکر شد: متاسفانه در پروژه ها وهمچنین ارائه خدمات، به همه اقشار جامعه توجه نمی شود که امیدواریم با ارائه طرح های مناسب، شهر بندرعباس بتواند این مشکل را حل کرده و شهری مناسب برای همه باشد.
به گفته رستم گورانی در همه برنامه هایی که با حضور معلولان و یا برای آن ها گرفته می شود، صحبت از توجه به این قشر است، در صورتی که شهر باید مکانی برای سکونت، آرامش و رفاه تمامی شهروندان باشد.
وی گفت: ایجاد هرگونه تبعیض به هر نحو و با هر دلیل، حقوق شهروندی را نقض کرده و تردیدی نیست از آن می توان بعنوان یکی از شاخص های توسعه نیافتگی شهری نام برد.
2094/7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.