قربان میرزایی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان افزود: تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان با 100 درصد آرای نمایندگان مردم در مجلس نشانه وحدت نمایندگان ملت در پیگیری حقوق معلولان است.
وی اظهار داشت: باید از ظرفیت نخبگان معلول برای اجرای این قانون استفاده بیشتری شود.
وی گفت: اگر زمینه حضور معلولان در جامعه فراهم شود بزرگترین خدمت به آنها انجام شده است و به همین دلیل همه مسئولان در این زمینه وظیفه دارند.
میرزایی افزود: مدیران بهزیستی رسالت بزرگی در خدمت به معلولان بر دوش دارند و منشا خیر و برکت برای این گروه از شهروندان هستند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این دیدار از نبود شرایط لازم برای حضور فعال معلولان در جامعه انتقاد کرد و گفت: شیوع معلولیت در ایران به اندازه سایر کشورهاست و اگر معلولان در شهرها و اجتماعات دیده نمی ‌شوند به این خاطر است که شرایط حضورشان فراهم نیست.
حمید رضا پوریوسف برای اجرایی کردن برش استانی قانون حمایت از حقوق معلولان با حضور نمایندگان تشکل ‌های معلولین و مسئولان ارشد استان، اعلام آمادگی کرد.
وی افزود: هم اکنون 2 درصد معلولان استان شامل 114 هزار و 71 معلول زیر پوشش بهزیستی هستند که حدود 21 هزار نفر آنان کمتر از 18 سال و حدود 11 هزار نفر آنان بیش از 60 سال دارند.
وی با بیان اینکه تاکنون 30 درصد ادارات استان برای تردد افراد معلول و ناتوان مناسب سازی شده اند اظهار داشت: این مناسب سازی شامل نصب رمپ، آسانسور، سرویس بهداشتی مناسب و درب آسان بازشو می باشد.
سوم دسامبر مصادف با 12 آذر ماه روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.