به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی درخطبه های نمازجمعه این هفته شهر بندرعباس اظهارکرد: بودند و هستند بازرسانی که برای بازرسی اعزام می شدند اما با گرفتن یک هدیه چرب و چاق و بدون هرگونه بازرسی جدی برمی گشتند.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان با تاکید براین مطلب که مردم بازرس ' میگویی و پسته ای ' نمی خواهند ابراز داشت: کسانی را بفرستید که تن به تُن (تن ماهی) ندهند و همینکه چشمشان به زن افتاد نلرزند.
خطیب جمعه بندرعباس تصریح کرد: افراد پاکدامن، چشم پاک و دریک کلمه با تقوی و پاک را بفرستید تا بتواند با ، تبعیض، ناپاکی و ظلم مبارزه کند و تسلیم مال دنیا نشود.
آیت الله نعیم آبادی درادامه عدالت و فساد را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: اگر عدالت باشد فساد نیست و اگر فساد باشد عدالت نیست.
وی ازفساد اقتصادی، اخلاقی، سیاسی به عنوان انواع فسادها نام برد و با بیان اینکه فساد تنها فساد مالی نیست تصریح کرد: اما اگر این سه فساد که توده و غده چرکینی محسوب می شوند کشورها و نظام ها را دربر بگیرد نتیجه آن حادث شدن زلزله ای ویرانگر است که دامن همه را می گیرد.
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: این برای نظام جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر و بسیارجدی تر و بنیانی تر از دیگر نظام ها است می تواند شکننده تر باشد.
آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: وسوسه مال، مقام و ریاست آن چنان فریبنده است که بعضی ها حاضرند با بردن آبروی دیگران و اینکه تنها کاندیدای آنان به مجلس برود دست به هرکاری از جمله تهمت زدن، کباب دادن، دروغ وپرداخت پول بزنند.
وی درادامه خاطرنشان ساخت: وسوله مال، مقام و ریاست حتی در علوی ترین حکومت یعنی زمان حضرت علی(ع) وجود داشت طوریکه در تاریخ آمده یکی از استاندارانش همه پولها را برداشت و گریخت و همچنین سرداران لشکر امام حسن مجتبی(ع) نیز با دریافت رشوه فرزند پیامبر اسلام را رها کرده و به دشمنان او پیوست.
وی اضافه کرد: پس خطر بروز این تهدید درجمهوری اسلامی که روزی مدیران و مسوولانش مسابقه زهد انقلابی و ساده زیستی می دادند هرگز بعید نبوده و نیست.
امام جمعه بندرعباس از بیانیه رهبری انقلاب به عنوان بیانیه ای کارساز و تحول آفرین نام برد و گفت: هر هفته با خواندن بخشی از آن در خطبه های نماز جمعه، پیرامون آن بیشتر با نمازگزاران سخن می گوید.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به درپیش بودن عید نوروز و گرفتاری نیازمندان و اینکه تا آدم گرفتارنشود معنای آنرا نمی داند از افراد جامعه خواست به اندازه ای که توان دارند دیگران را در شادی خود شریک کنند.
وی همچنین از توجه به محیط زیست، فضای سبز و درخت کاری به عنوان بخشی از دستورات و تاکیدات دین اسلام نام برد و از مردم خواست با کاشتن یک درخت ضمن بردن ثواب فضا را نیز شاد و با نشاط کنند.
نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهربندرعباس درحالی برگزار شد که باران این نعمت الهی، فضای این شهر ازجمله ساحل، معابر، خیابانها و حتی جنگل های حاشیه آن را دربرگرفته بود.
به شکرانه این نعمت و هوای لطیف بهاری این روزهای بندرعباس، نمازگزاران این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نیزپرتعداد تراز هفته های گذشته بودند.
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.