به گزارش ایرنا، محمدرضا پوررجبی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طراحی و ساخت این رمپ فلزی توسط متخصصان داخلی و با هزینه 17 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در مدت دو ماه در بندر شهید رجایی انجام شده است.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه برای 35 نفر اشتغالزایی داشته، افزود: نصب این رمپ فلزی شناور چندمنظوره به منظور توسعه زیرساخت ها برای رونق بخشی به بنادر و سواحل مکران انجام شده است.
پوررجبی خاطرنشان کرد: از این پس علاوه بر لنج های باری و شناورهای سنتی، شناورهای فلزی با تناژ بالاتر همچون یدک کش، بارج و لندینگ کرافت نیز در شرایط ایمن تری در این بندر پهلو می گیرند.
وی اظهار کرد: نصب این رمپ فلزی با توجه به جایگاه شرق هرمزگان در تعامل تجاری با کشور عمان، به رونق صادرات غیرنفتی و افزایش حجم تخلیه و بارگیری در این بندر منجر می شود و نقش بسزایی در اشتغال‌زایی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، ﺑﻨﺪﺭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه ﺳﯿﺮﯾﮏ ﺑﺎ 34 ﻫﮑﺘﺎﺭ ﻭﺳﻌﺖ ﺣﻮﺿﭽﻪ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ دارای ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﯾﻦ ﺣﻮﺿﭽﻪ ﺩﺭ سطح بنادر ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ.
سواحل مکران در محدوده آب های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است واین منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.
این سواحل دروازه طلایی ایران اسلامی است که توسعه آن در بخش های مختلف با توجه به فرمایش ها و تاکید مقام معظم رهبری به صورت ویژه در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.
50 تا 60 درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.
سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است.
شهرستان سیریک در 170 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.