به گزارش ایرنا، حمید دولتی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: منطقه های آلوده در فاصله 2 کیلومتری از زمین کشاورزی و باغی قرار دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون برای جلوگیری از ورود به زمین های کشاورزی مبارزه با آن ها آغاز شده است.
به گفته مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با توجه به مشکلات بیماری که برای پوشش گیاهی مراتع و درختان عرصه های منابع طبیعی میناب و تهدید نابودی محصولات کشاورزی در این شهرستان وجود دارد، خسارت دور از انتظار نیست.
دولتی افزود: در این راستا مبارزه با ملخ های صحرایی نشست های مشترکی با بخشداری سندرک، دهیاری و شورای اسلامی روستای مازاوی و مسوولان حفظ نباتات شهرستان میناب برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، از بهمن ماه امسال در طول یک هفته 3 حمله دسته جمعی ملخ ‌ها به زمین ‌های کشاورزی در روستای نخیلو در بندرلنگه رخ داد.
سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در راستای مقابله با گسترش آفت ملخ ‌ها اقدام به سم پاشی هوایی غرب کرد و افزون بر4 هزار و 500 هکتار از زمین کشاورزی در بندرلنگه سمپاشی شد کرد که در نتیجه آن دسته های میلیونی ملخ در روستای نخیلو‌ و شیبکوه نابود شدند.
ملخ های صحرایی مهاجر دریایی مدتی قبل به دلیل نبود بارش و غذای کافی از عربستان سعودی وارد روستای نخیلوی بندرلنگه شده بودند که در فضایی به وسعت یک کیلومتر در 500 متر نشسته و حدود سه هزار عضو داشتند.
نبود همکاری در اجرای طرح های مبارزه با ملخ های مهاجم در کشورهای عربستان، امارات متحده وعمان موجب شده تا دسته های متعدد این آفت وارد کشور از جمله بوشهر و فارس شود.
ملخ های صحرایی در دو نوع پیاده (پوره ها) و بالدار در حال گسترش در روستاها و شهرهای هرمزگان هستند و تاکنون در شهرستان بستک، رودان و‌ بخش رودخانه نیز مشاهده شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.