به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در نشست شورای اداری هرمزگان دستور بهره برداری از این طرح ها را به وزرای راه و شهرسازی، نفت، جهاد کشاورزی و نیرو صادر کرد.
استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح ها در حوزه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و آبخیزداری است.
فریدون همتی در تشریح این طرح ها افزود: این طرح ها شامل افتتاح پیشرفته ترین زیردریایی کشور به نام فاتح و بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و ارتقای توسعه کمیت و کیفیت پالایش نفت بندرعباس است.
وی بیان داشت: همچنین در این سفر سامانه های نوین آبیاری در4 هزار و 233 هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان، تعداد 100 پروژه آبخیزداری با اعتبار 520 میلیارد ریال و 800 هکتار مرزعه پرورش میگو با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: 23 طرح در حوزه راه و شهرسازی با هزینه 17 هزار و 950 میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاحی به دست رییس جمهوری است.
همتی گفت: طراحی و ساخت جرثقیل های کانتینری جهت توسعه زیرساخت ها در بندر شهید رجایی، جاده های روستایی و چهار طرح فرودگاهی در بندرعباس با هزینه 240 میلیارد و 300 میلیون ریال از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: طرح نوسازی 3 هزار هکتاری شبکه آبیاری دشت میناب و تغذیه مصنوعی دشت شمیل و آشکارا (شهرستان حاجی آباد) نیز افتتاح از جمله طرح های بهره برداری با حضور رییس جمهوری است.
وی خاطرنشان کرد: رونق بسیار خوبی در فعالیت های اقتصادی استان هرمزگان شکل گرفته است و ظرفیت های بسیاری از جمله در حوزه پرورش میگو و ماهی در این استان وجود دارد که هدف گذاری های بزرگی برای شکوفایی آن ها صورت گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان صبح امروز یکشنبه از طریق فرودگاه بندرلنگه وارد هرمزگان شد و با مردم غرب هرمزگان در ورزشگاه تختی این شهرستان دیدار کردند.
علاوه بر افتتاح 40 طرح بزرگ اقتصادی به صورت وئدیو کنفرانسی، شرکت در نشست شورای اداری هرمزگان در یکشنبه شب و نشست با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر 2 روزه رییس جمهوری در هرمزگان است.
وزیر نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، دفاع و پشتیبانی، نفت و اطلاعات در سفر 2 روزه رییس جمهوری را در هرمزگان همراهی می کنند.
7195/3219/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.