به گزارش ایرنا، 'شهید محمدباقر احمدی' یکم اسفند سال 50 در شهرستان یزد متولد شد و زمانی که جنگ شروع شد حدود 9ساله بود.
یادگار 'احمد و حمیده' تا دوم متوسطه به درس خواندن و تحصیل ادامه داد اما حال و هوای جبهه او را به سمت خود کشاند، در بسیج نام نویسی کرد و عازم جبهه شد.
این دانش آموز شمالی ترین منطقه هرمزگان حدود 17 ساله بود که خدا او را در جبهه برای شهادت انتخاب کرد.
این تخریب چی جبهه های جنگ 23خردادماه سال 67 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به دهان و پا آسمانی شد.
پیکر این شهید دانش آموز در گلزار شهیدان شهرستان بندرعباس قرار دارد.
شهید محمدباقر احمدی در فرازی از وصیت نامه اش ضمن درود فراوان به رهبر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و رزمندگان در جبهه، خطاب به پدر و مادرش آورده است: امروز اسلام در خطر است و باید کوشش کنیم این اسلام را از نابودی برهانیم و آن را در سرتاسر جهان گسترش بدهیم.
در ادامه این وصیت نامه آمده است: برای گسترش اسلام خون می خواهد و آن هم خون جوان و خون پاک که می تواند این درخت را آبیاری کند.
شهید احمدی اضافه کرده است: پدر و مادر عزیزم اگر خدا قبول کند که من در این راه شهید بشوم باید شما راه این پسرتان که در راه خدا جنگیده و شهید شده را ادامه بدهید.
وی ادامه داده است: پدر و مادر عزیزم اگر من شهید شدم شما با رفتار زیبایتان و شیوایی کلامتان به مردم بفهمانید که ما هم در این انقلاب سهمی داشتیم و سهم مان این است که یک قربانی داده ایم، برای این قربانی گریه نکنید بلکه آن را به مجلس جشنی مبدل سازید، زیرا هیچ ناراحتی ندارد که از یک خانواده ای یک قربانی در راه خدا داده شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.