به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی قشم روز پنجشنبه در این مراسم گفت: تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در چار دهه انقلاب هدف محوری این همایش است.
سراج الدین محبی افزود: در برگزاری این همایش نهادها و شخصیت های خارجی و داخلی همگام شدند که از همه آنانا تقدیر و تشکر می شود.
دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: تجربه گذر انقلاب اسلامی از گردنه های سخت باعث شد که این ایده شکل بگیرد که نقش بی بدیل مقام رهبری در طول چهل سال گذشته به صورت علمی تبیین شود.
حجت الاسلام عبدالرضا شادکام افزود: انقلاب ایران در جهان بی نظیر بود و هم اکنون نیز در برابر آمریکا و ظلم و ستم ایستادگی می کند.

** دریافت 100 مقاله در دبیرخانه همایش
دبیرعلمی همایش بین المللی 40 دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران هم گفت:100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این بین 20 مقاله به عنوان اثر برتر انتخاب شد و امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه 25 و 26 بهمن) درهمایش ارائه می شود.
غلامرضا خواجه سروی افزود: تاکنون به مقام رهبری نظام جمهوری اسلامی، وظایف، اختیارات و مسوولیت های آن در حوزه جامعه شناسی سیاسی با نگاه علمی پرداخته نشده است.
وی ادامه داد: در ادبیات سیاسی جهان ادبیات «رهبر مذهبی ایران» و یا اصطلاحاتی مانند آن استفاده می شود که نشان می دهد دیدگاه درستی در این باره وجود ندارد.
خواجه سروی تصریح کرد: مقالات حاضر با هدف روشن شدن جایگاه سیاسی مقام رهبری در نظام جمهوری اسلامی مطرح می شوند.
وی افزود: همه مقالات دریافت شده در نشریات علمی - پژوهشی معتبر به چاپ می رسند.
همایش 2 روزه 40 دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران با حضور مهمانانی از کشورهای بحرین، بنگلادش، نیجریه، عمان، اندونزی و آفریقای جنوبی در قشم آغاز شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس از توابع استان هرمزگان است.
7500 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.