علیرضا صفا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشترین خسارت به حوزه برق، آب، راه و زیرساخت های شهری و روستایی وارد شده اما هنوز رقم خسارت مشخص نیست.
وی افزود: تا ظهر سه شنبه برخی مسیرهای مواصلاتی اصلی در محورهای بندرعباس- بندرلنگه، کهورستان- بندرخمیر و چارک مسدود بود که با تلاش نیروهای امدادی بازگشایی شد.
صفا ایسنی با بیان اینکه هم اکنون تردد در مسیرهای اصلی استان به صورت روان برقرار است، گفت: اما هنوز برخی مسیرهای روستایی به دلیل طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی ، مسدود است و تلاش ها برای بازگشایی آن ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: طی طوفان دریایی دیروز و امروز، هشت فروند لندینکرافت در استان به گل نشستند که با تلاش نیروها، مشکل برطرف شد.
این مقام مسوول با اشاره به امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده در بندرپل، گفت: هم اکنون نیروهای امدادی و بنیاد مسکن و دیگر ارگان ها در منطقه حاضر هستند و خدمات لازم به مردم ارایه شده است.
وی بیان داشت: 171 تخته چادر بین مردم این منطقه که بر اثر زلزله لافت قشم ، سقف منازلشان ریزش کرده ، توزیع شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در این گفت و گو با انتقاد از بی توجهی مردم نسبت به هشدارهای این مدیریت در شرایط بحرانی، گفت: برخی از حواث در صورت توجه به هشدارها قابل پیشگیری است.
وی بیان داشت: متاسفانه با وجود اعلام هشدارهای قبلی مبنی بر پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه ها و یا انجام سفرهای دریایی در شرایط نامساعد جوی، باز هم شاهد حضور برخی ها در حاشیه رودخانه ها و بروز حوادث بودیم.
صفا ایسنی در خصوص کودک 10 ساله ای که برای تماشای سیلاب به حاشیه رودخانه در بخش بیکاه رودان رفته بود، گفت: متاسفانه این کودک به درون آب پرت شده و تا به این لحظه با وجود تلاش نیروهای امدادی خبری از وی نیست.
اقصی نقاط استان هرمزگان طی روزهای 22 و 23 بهمن ماه شاهد بارش شدید باران بودند که این بارندگی موجب بروز حوادث، آبگرفتگی شدید معابر، قطعی آب و برق در برخی مناطق و طغیان رودخانه های فصلی و مسدود شدن مسیرهای اصلی و فرعی شده است.
بیشترین میزان بارندگی هرمزگان تا ظهر امروز در شهرستان میناب با 76.6 میلی متر و کمترین در بوموسی با هشت دهم میلی متر اعلام شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.