به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور شامگاه یکشنبه در جریان بازدید مسوولان و مردم از غرفه بنادر و دریانوردی هرمزگان در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در بندرعباس افزود: مجتمع بندری شهید رجایی یکی از مهمترین بنادر کشور است که از آن به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یاد می شود.
وی بیان داشت : اگر چه آغاز فعالیت ساخت این بندر به سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می گردد، اما رشد و توسعه آن به برکت پیروزی انقلاب بوده و امروز این بندر، مهمترین و راهبردی ترین بندر تجاری ایران اسلامی است.
عفیفی پور، اجرای مرحله سوم توسعه بندر شهید رجایی را از جمله مهمترین طرح های توسعه ای کشور در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: این طرح بزرگ از اردیبهشت ماه امسال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده و بدون استفاده از بودجه های نفتی کشور در دست انجام است.
عفیفی پور تصریح کرد: با پایان این طرح در بازه زمانی 36 ماهه، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به بیش از هشت میلیون تی ای یو افزایش خواهد یافت.
این مقام مسوول ابراز داشت: با بهره برداری کامل از این طرح بزرگ دریایی و بندری، برای هفت هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی صورت می گیرد.
عفیفی پور تاکید کرد: با اجرای کامل این طرح گامی مهم برای افزایش سهم ایران در بازار تجارت جهانی و ارتقای جایگاه بزرگترین بندر کانتینری ایران در میان 100 بندر برتر دنیا برداشته خواهد شد.
به گزارش ایرنا، افزون بر 90 درصد از میزان صادرات و واردات کشور از طریق بندرها انجام می شود و در حقیقت بنادر یکی از اصلی ترین حلقه های زنجیره تامین کالا و چرخه اقتصادی هر کشوری هستند و توسعه آنها به عنوان دروازه ارتباطی کشورها با سایر ملل جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.
مجتمع بندری شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه افزون بر 100 میلیون تن کالا، به تنهایی بیش از 58 درصد عملیات غیر نفتی، 43 درصد عملیات نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را برعهده دارد.
این بندر، در وضعیت فعلی 2 هزار و 400 کیلومتر مربع وسعت دارد که روند الحاق و آماده سازی2 هزارو700 هکتاری اراضی پسکرانه جدید در حال انجام است.
نمایشگاه دستاورد‌های 40 ساله انقلاب اسلامی در استان هرمزگان در بوستان ساحلی بندرعباس پشت ساختمان استانداری جدید تا 22 بهمن همه روزه از ساعت 17 تا 23 دایر است.
در این نمایشگاه، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهاد‌های استان در غرفه های متعدد، دستاوردها، تولید و توانمندی‌های 40 ساله انقلاب را در زمینه‌های مختلف اجرایی و دفاعی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.