به گزارش ایرنا، حسین هاشمی تختی بعد از ظهر شنبه در مراسم روز جهانی تالاب ها در بندر خمیر افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به کارکرد نظارتی خود نباید به عنوان سدی در برابر فعالیت های توسعه ای شناخته شود.
رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی جهش اقتصادی یک ضرورت غیرقابل انکار است و سیاست ها و تصمیم های اجرایی و مدیریتی باید این جهش اقتصادی را تسهیل کند.
یکی از سه نماینده بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی آباد و ابوموسی ضمن تایید سختی ها و چالش های سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: حفظ عرصه ها و گونه های طبیعی یک ضرورت است اما شرایط به گونه ای است که محیط بانان در رویارویی با متعرضان به محیط زیست قرار گرفته و در این مسیر یا کشته می شوند و یا به عنوان متهم راهی دادگاه می شوند.
هاشمی تختی یاد آور شد: ادامه این رویه خطرناک است و قانون باید بتواند از محیط بانان دفاع کند تا در انجام وظیفه با خطر جانی روبرو نباشند و دچار دردسرها و دغدغه های بعدی نیز نشوند.
وی با اشاره به میزبانی مراسم روز ملی تالاب ها در بندر خمیر اظهار امیدواری کرد: این رویداد به فرصتی برای معرفی بیشتر جاذبه ها و توانمندی های منطقه تبدیل شود.
اسکله بندر خمیر در حدود 2 کیلومتری شرق اسکله موجود شیلات جانمایی شده که برای اولین بار عملیات اجرایی آن در دهه فجر سال 91آغاز شد اما به دلیل مشکلات زیست محیطی و با شکایت سازمان حفاظت محیط اوایل سال 94، ادامه ساخت آن متوقف شد.
این طرح پس از جلب رضایت حفاظت محیط زیست ادامه یافت و آذر ماه امسال با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی آن برای دومین بار از سرگرفته شد.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.