به گزارش ایرنا، محسن یکتاپور روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: هرچند توجه به دغدغه های زیست محیطی مهم است اما تولید و اشتغال نیز مهم است و برای هماهنگی بیشتر، در حال تعامل با سایر دستگاه های اجرایی هستیم.
وی ادامه داد: کاستی ها و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد اما نمی توان پرورش میگو را متوقف کرد.

*دستاوردهای 40ساله
مدیرکل شیلات هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گذشت 40سال از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های شیلاتی در استان را نتیجه انقلاب توصیف و دستاوردهای این حوزه را تشریح کرد.
یکتاپور اظهار داشت: ظرفیت های شیلاتی استان هرمزگان شامل برخورداری از دو هزار و 500کیلومتر نوار ساحلی، ظرفیت های صیادی، آبزی پروری و به ویژه پرورش میگو و ماهی در دوران قبل از انقلاب مورد بی توجهی بوده اما اکنون تمام این عرصه ها به محور توسعه استان تبدیل شده است.
وی با اشاره به وجود 22بندر صیادی، فعالیت 74 تعاونی صیادی و بیش از 100فروند شناور صید صنعتی در استان هرمزگان گفت: تمامی این فعالیت ها و بنادر ایجاده شده دستاورد انقلاب اسلامی است و در سال 1357 حتی یک بندر صیادی فعال و سامان یافته در هرمزگان وجود نداشت.
این مقام مسئول تعداد شناورها و لنج های صیادی فعال قبل از انقلاب را 747فروند اعلام کرد که در آستانه 40سالگی انقلاب به بیش از چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی افزایش یافته است.
یکتاپور ادامه داد: هرمزگان از صید 13هزار تنی در سال 1357 به صید بیش از 276 هزار تن در سال 97 رسیده که تائید کننده اقتدار ناوگان صیادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.
مدیر کل شیلات هرمزگان تعداد واحدهای صنایع شیلاتی استان پیش از انقلاب را پنج واحد اعلام و اضافه کرد: استان هرمزگان در سال 97 توانسته با فعالیت 78 واحد صنعتی تا پایان آذر امسال، بیش از 130میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.
یکتاپور با اشاره به اهمیت آبزی پروری با توجه به کاهش ذخایر جهانی آبزیان گفت: از این موضوع نیز پیش از انقلاب غفلت شده بود که در حال حاضر استان هرمزگان با تولید بیش از 15هزار و 300تن میگوی پرورشی و بیش از چهار هزار و 500تن ماهی در دریا توانسته رتبه اول تولید آبزیان را در کشور به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به رسیدن صادرات آبزیان استان هرمزگان از صفر (در سال 1357) به بیش از 168میلیون دلار در سال 96 گفت: این آمار نشان دهنده تلاش های نظام جمهوری اسلامی در راستای افزایش آبزی پروری است.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.