مقام عالی دولت در مازندران گفت:نظارت بر بازار برای مردم محسوس باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان در نشست با مدیران ستادی استانداری با اشاره به سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران؛ بر ضرورت تهیه گزارشی از روند اجرای پروژه های مصوب این سفر تاکید کرد و یادآور شد: اجرای پروژه های سفر تسریع و عملیاتی شود.

استاندار برنامه 100 روزه را یک اقدام امید بخش اجرایی و میدانی توصیف کرد و افزود: دستگاه ها و نهادهای استان در کاری جهادی با تعریف یک پروژه می توانند بیش از 300 اقدام عملیاتی انجام دهند و شهرداری ها نیز می توانند در این برنامه مشارکت کنند.

مقام عالی دولت در مازندران بر برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان به عنوان یکی از اولویت ها تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: برای دعوت از تجارِ بازارهای هدف و فعالان اقتصادی موثر، از رایزنی بخش خصوصی بهره گیری شود.

حسین زادگان مشاغل خانگی را در تقویت اشتغال بسیار با اهمیت تلقی کرد و عنوان داشت: مشاغل خانگی در روستاها از ظرفیت بیشتری برخوردار است و بویژه از توانمندی بانوان در روستاها برای مشاغل خانگی باید بیشتر استفاده شود اما برای محصولات این بخش، متاسفانه بازار عرضه به اندازه لازم فراهم نیست و باید با جدیت در این حوزه کار شود.

وی بر تهیه سند چشم انداز 2020 برای مازندران با محوریت گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای این پروژه در راستای توسعه گردشگری استان باشد.

استاندار مدیریت هزینه ها و استفاده از کالای ایرانی در دستگاه های اجرایی را موضوعی بسیار مهم در صرفه جویی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تلقی کرد و با تاکید بر این که جلسات ویدئو کنفرانسی نیز یک اقدام مهم در این راستاست که سریعا باید زیرساخت های آن در تمام فرمانداری ها فراهم شود، گفت: مدیریت مشارکتی یک راهبرد درست برای مدیریت است و مدیران با انتخاب دستیاران جوان صاحب ایده و خلاقیت در پیشبرد امور اهتمام نمایند.

حسین زادگان بر شناسایی مسایل بحران زا و تمهید تدابیر لازم برای مقابله با حوادث طبیعی تاکید کرد و ابراز داشت: مانور مقابله با سیل و برف اجرا شود و یک بانک اطلاعاتی کامل از امکانات، ظرفیت ها و لجستیک استان برای برخورداری از آمادگی کامل تهیه گردد و برای شهرستان هایی که در این بخش ضعیف هستند، شهرستان معین انتخاب شود.

وی بوم گردی را یک مزیت و فرصت اقتصادی و فرهنگی برای استان برشمرد و بر راه اندازی این طرح در 110 روستا تاکید کرد و افزود: ظرفیت های روستاها در قالب اطلاع رسانی هنرمندانه معرفی شود.

استاندار تحرک نیروی انسانی را زمینه ساز تحول استان دانست و گفت: اگر می خواهیم استان به معنای واقعی تکان بخورد و متحول شود باید تحرک نیروی انسانی و چابک سازی اداری را جدی بگیریم و میز خدمت نیز در دستگاه ها باید به شکل واقعی و اثرگذار اجرا شود و نظام پیشنهاد ها نیز سریعا اجرا گردد.

نماینده عالی دولت با اشاره به این که برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید اجتماع محور باشد و برنامه های جذاب و اثرگذار تدارک دیده شود، اظهار داشت: برنامه های چهلمین سال انقلاب برای همه لایه ها و طبقات اجتماعی و فرهنگی و شهرها و روستاها لحاظ شود.

حسین زادگان بر تشکیل کمیته ای برای رسیدگی فوری و موثر به مشکلات واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: اولویت بندی لازم برای حفظ اشتغال و تولید، مشکلات بانکی و ... واحدهای دارای مشکل و توسعه واحدهای موفق صورت گیرد.

استاندار مازندران، نشست و گفتگوی مستمر با احزاب و رسانه ها را بسیار سازنده دانست و با تاکید بر این که باید این تعامل در برنامه مدیران قرار گیرد، یادآور شد: گفتگوی با احزاب و رسانه ها، فضای کار در استان را گسترش می دهد.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که نظارت بر بازار گسترش یابد و برای مردم محسوس باشد، تاکید کرد: اقدامات دستگاه ها و نهادها باید به تقویت امید اجتماعی منجر شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.