به گزارش ایرنا، محمد خسروی پور روز دوشنبه در حاشیه اهدای نهال به والدین نوزادان در اداره ثبت احوال بندرعباس افزود: اهدای نهال با هدف ترویج فرهنگ درختکاری، حفظ و نگهداری و توسعه درختان و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حرمت نهادن به مواهب طبیعی در میان خانواده‌ها انجام شد.
وی اظهارداشت: درختان به عنوان ریه تنفسی زمین و شهرها هستند و شهروندان باید توجه خاصی به طبیعت و درختان داشته باشند و در توسعه و نگهداری آن مشارکت کنند.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان نیز با قدردانی از این حرکت فرهنگی اداره کل منابع طبیعی استان گفت: اگر با تحویل هر شناسنامه نهالی هم به والدین نوزاد داده شود سبب می شود فرهنگ کاشت نهال در جامعه نهادینه شود و روحیه نشاط و شادابی در محیط های خانگی و کاری ایجاد می شود.
فرزاد افشاری نژاد درخواست کرد: برای کاشت نهال های اهدا شده فضای مناسب در نظر گرفته شود تا والدین بتوانند همراه هر شناسنامه از ثبت احوال، یک شناسنامه درخت نیز از اداره منابع طبیعی برای نوزاد خود دریافت کنند.
وی بیان داشت: نهال ‌های شناسنامه‌ دار در سال‌ های آینده به کودکان نشان داده شود و از آن پس کودکان در مراقبت از این نهال‌ها سهیم خواهند بود.
بر اساس اعلام شورای فرهنگ عمومی، سوم دی‌ ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال نام ‌گذاری شده است و امسال یکصدمین سالگرد تاسیس این سازمان است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.