به گزارش ایرنا، محمدعلی سلیمی عصر شنبه در جمع مردم شهرستان پارسیان اظهار داشت:پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت ،کلید اشتغالزایی در روستاها است که با تلاش دولت دوازدهم زمینه تحقق آن فراهم شده است.
وی افزود: امسال در مجموع تسهیلات خوبی در بخش های مختلف از جمله مشاغل خانگی به هرمزگان اختصاص یافته است.
سلیمی ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی افزون بر یک هزار میلیارد ریال با اولویت ارایه تسهیلات به تعاونی ها اختصاص داده شده که این سهمیه شناور بوده و شهرستان ها با توجه به طرحهای تصویبی می توانند از این سهمیه استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان از طرح کارورزی به عنوان یکی دیگر از طرح های اشتغالزایی در استان نام برد و گفت: در این طرح دانش آموختگان می توانند به مدت ٦ ماه دوره کارورزی را فرا بگیرند.
سلیمی ادامه داد: در این طرح در صورت جدب کارورز، کارفرما به مدت دو سال از پرداخت سهم حق بیمه معاف خواهد بود که این یک فرصت برای دانش آموختگان جویای کار و کارفرمایان است.
وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ظرفیتی ویژه برای اشغالزایی در هرمزگان است ، اما برای جذب حداکثری نیرو در آن، کسب مهارت و پرورش تکنیسین های ماهر ضروری است.
این مقام مسوول تاکید کرد: اگر برنامه های آموزشی و مهارتی با نیازسنجی واقعی بازار کار منطقه و همکاری شرکت های سرمایه گذار انجام شود، امکان جذب حداکثری نیروهای بومی برای اشتغال در این منطقه وجود دارد.
سلیمی تصریح کرد: یکی از ظرفیت های مغفول اشتغالزایی در پارسیان ، مشاغل اشغال شده توسط اتباع خارجی غیرمجاز است .
وی اظهار داشت: واگذاری مشاغل به اتباع بیگانه غیرمجاز غیرقانونی بوده و به اشتغال شهرستان پارسیان ضربه می زند و باید جایگزینی این افراد با نیروی کار ایرانی جدی گرفته شود.
شهرستان پارسیان در 400 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.