به گزارش ایرنا، میرداد میردادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین نقاط حادثه خیز در جاده های هرمزگان مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان بندرعباس و حاجی آباد با بیش از 10 نقطه است که برخی از آن ها آشکارسازی و رفع شده است.
وی بیان داشت: نصب چراغ چشمک زن، اصلاح قوس، تابلو محدودیت سرعت، تعریض و شانه سازی، نصب علائم، برج نوری و ایمن سازی برای جلوگیری از کاهش تصادف و ایمن سازی جاده های حادثه خیز در هرمزگان انجام شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهارداشت: نقاط حادثه خیز بر اساس شاخص هایی همچون تعداد تصادف های منجر به فوت و آسیب دیدگی شناسایی شدند که پس از اولویت بندی، ایمن و استانداردسازی می شوند.
میردادی یادآورشد: همچنین 45 نقطه پرتصادف در جاده های اصلی، فرعی و روستایی هرمزگان برای اصلاح از سوی شورای هماهنگی ترافیک پیشنهاد شد که 21 نقطه تاکنون شناسایی شده و جهت اولویت بندی به کمیسیون ایمنی راه های کشور ارایه شد.
وی گفت: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز و پرتصادف می تواند در کاهش تصادفات جاده ای و بهبود سطح ایمنی شبکه جاده ای استان هرمزگان تاثیر داشته باشد.
بر اساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، در حال حاضر 78 دستگاه دوربین کنترل سرعت و 12 هزار تابلو و علایم اطلاعاتی و ایمنی در جاده های استان نصب شده است.
استان هرمزگان دارای 13 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزادراه و بزرگراه است که برای ساخت، نگهداری و توسعه راه ها سه ارگان شامل سازمان راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت زیربنا و توسعه راه ها در جاده های استان فعالیت می کنند.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.