سرهنگ علیرضا حسین زاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 64 نفر در سانحه های تصادفات جاده ای استان جان باخته اند که این رقم در مدت مشابه پارسال 86 نفر به ثبت رسیده بود.
وی افزود: توجه نکردن به جلو علت وقوع 33 درصد از تصادفات جاده ای گزارش شده است و تخلف انحراف به چپ 13 درصد، سرعت غیرمجاز 20 درصد و رعایت نکردن حق تقدم در 9 درصد از وقوع تصادفات سهم داشته اند.
وی با اشاره به اجرای طرح تابستانه پلیس در محورهای برون شهری گفت: از زمان آغاز اجرای این طرح در 24 خردادماه تا کنون 20 نفر در سانحه های ترافیکی جاده ها جان خود را از دست داده اند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: شمار قربانیان حوادث جاده ای در طرح تابستانه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 43 درصد کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت 213 فقره تصادف جرحی، خسارتی و فوتی در جاده های استان به وقوع پیوسته است.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی اظهار داشت: امسال 221 دستگاه خودرو و 596 دستگاه موتورسیکلت که مالکان آنان مرتکب تخلف شده بودند به پارکینگ منتقل شد.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 کشورهای استان قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.