معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر بالغ 100 تا 150 هزار نفر از مردم استان اردبیل در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل اظهار کرد: بحث حاشیه‌نشینی در استان اردبیل همزمان با 12 استان بزرگ کشور مورد توجه قرار گرفته و با اجرای برنامه عملی کارگروه‌های استانی و پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد جدید در قالب حاشیه‌نشینی وارد عمل شدیم.
وی با اشاره به اینکه در یک هزار و 200 هکتار از شهر اردبیل حاشیه‌نشینی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر و در قالب 3 هزار هکتار از ساخت و ساز 5 هزار سکونتگاه غیررسمی و غیرمجاز در قالب این کارگروه جلوگیری به عمل آمده است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه بعد از تشکیل این کارگروه ما تنها شاهد ساخت و ساز 200 واحد غیرمجاز در اردبیل بودیم، گفت: برای 12 شهردار مراکز شهرهای استان مصوبات این کارگروه ابلاغ شده است.
خدادادی ادامه داد: امسال نیز با عزم جزم نسبت به اجرای مصوبات این کارگروه با مشارکت 17 دستگاه اجرایی اقدام خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود بزرگراه‌ها در استان و به تبع این وقوع تصادفات خونبار در اردبیل اشاره کرد و افزود: ما امسال بحث کاهش مرگ و میرهای ناشی از تصادفات را با ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح و شرایط جاده‌های مواصلاتی استان دنبال می‌کنیم تا در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در کنار ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی حذف نقاط حادثه‌خیز و توسعه بزرگراه‌ها مورد توجه و دقت نظر ماست تا با این حرکت‌ها و اقدامات زمینه ایمنی بیشتر و تلفات کمتر فراهم شود.
خدادادی با اشاره به اینکه وقوع تصادفات جان و مال و امنیت روحی و روانی مردم را تهدید می‌کند و ایران جزو کشورهای پرحادثه از نظر تصادفات جاده‌ای است، تصریح کرد: از سال 91 با ورود جدی به بحث کاهش تصادفات در استان شناسایی 105 نقطه حادثه‌خیز در استان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های ذیربط این رقم از سال 91 به بالغ بر 25 نقطه حادثه‌خیز رسید به طوری که دو سال متوالی در سال‌های 95 و 96 شاهد کاهش چشمگیر تصادفات جاده‌ای در اردبیل بودیم.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از کسب رتبه‌های برتر در کاهش تصادفات خبر داد و افزود: هر چند در بحث تصادفات با آمار افزایشی روبرو هستیم اما روند تصافات فوتی در استان اردبیل روبه کاهش گذاشته است.
خدادادی اصلاح، تعریض و بهسازی جاده‌های استان را یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان دانست و اظهار کرد: ایجاد و ساخت بزرگراه‌ها در استان اردبیل حق مسلم مردم است اما متاسفانه علیرغم حساسیت ای موضوع ما در اردبیل با فقر مطلق بزرگراه‌ها نسبت به استان‌های همسایه و مجاور قرار داریم.
وی احداث بزرگراه‌ها را در کنار راه‌آهن در اردبیل حیاتی دانست و گفت: در استان اردبیل زمینه برای ایجاد 900 کیلومتر بزرگراه فراهم است اما از این رقم تنها شاهد احداث 130کیلومتر بزرگراه هستیم.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل  به کسری راه‌های ایمن به ویژه دوبانده‌ها در مسیرهای مختلف استن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در مقایسه با استان‌های همجوار جاده‌های استاندارد دوبانده ما و همچنین بزرگراه‌ها شرایط مناسبی نداریم و باید یک حرکت تحول‌آفرین در این حوزه طی سال‌های آینده انجام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.