به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز جمعه در نشست با کارآفرینان روستایی هرمزگان اظهار داشت: بخشداران شرایطی را فراهم کنند که طرح های کارآفرینی و اشتغالزایی روستاییان در اتاق سرمایه گذاری بخشداری ها ثبت و پیگیری های لازم جهت اخذ مجوزهای اجرای آن توسط بخشداران انجام شود.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اصول در جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی ارایه آموزش های فنی و حرفه ای به روستاییان به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر در این مناطق است.
همتی افزود: روستاها دارای ظرفیت های متعددی در جهت اشتغالزایی هستند که باید این ظرفیت را شناسایی و از آنها خلاقانه در جهت ایجاد اشتغال بهره برد.
استاندار هرمزگان با تاکید بر آشنایی روستاییان با شیوه های کارآفرینی، تصریح کرد: در همین راستا باید آموزش های لازم به روستاییان ارایه شود.
همتی بیان داشت: زمینه های بسیاری برای کار و ایجاد اشتغال در روستاها وجود دارد که باید بر روی آنها متمرکز شد و رسانه ها نیز اهتمام ویژه ای در معرفی و انعکاس فعالیت های کارآفرینان روستایی داشته باشند.
وی بازاریابی برای فروش محصولات را بسیار مهم دانست و افزود: در این خصوص می توان تشکلی ایجاد و از بستر اینترنت و دانش و فناوری روز برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در روستاها استفاده کرد.
استان هرمزگان دارای یک هزار و 829 روستا با جمعیتی بیش از 750 هزار نفر است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.