مجتبی سارونه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح بلوار شهید حقانی از ابتدای امسال تاکنون به طول یکهزار و 440 مترمربع بتن ریزی و کف سازی شد و همچنین چند حفره عمیق و پرخطر در کناره های آن نیز بازسازی شد.
وی بیان داشت: خورگورسوزان نیز یکی از مهم ترین چالش های ما محسوب می شود که به دلیل حجم وسیع آن، عملیات نظافت در 3 محدوده از تصفیه خانه شهر بندرعباس تا پل دوراهی ایسینی، حدفاصل پل دوراهی ایسینی تا محله آیت الله غفاری و از پل آیت غفاری تا ساحل انجام می شود.
وی بیان داشت: زباله های خانگی و فاضلاب تصفیه خانه شهر بندرعباس سرازیر خورها می شود و همچنین محلی برای تجمع معتادان و متکدیان و حیوانات موذی شده است.
رییس ناحیه یک شهرداری منطقه 2 بندرعباس اظهارداشت: چاپ بروشورهای فرهنگی و اهدای پلاستیک زباله به صورت خانه به خانه وهمچنین حضور مستمر آموزشگر در محلات مجاور از جمله اقدام های انجام شده برای فرهنگ سازی در جهت جلوگیری از ریختن زباله خانگی در این خورها بوده است.
سارونه ادامه داد: برای کنترل و مبارزه با حیوان های موذی مانند موش نیز از شهریورماه سال گذشته تاکنون در دو مرحله اقدام به طعمه گذاری شد که امیدواریم با وجود تمام مشکلات اقتصادی موجود بتوانیم خدمات مناسبی را برای شهروندان بندرعباس فراهم کنیم.
وی گفت: عملیات تنظیف و نگهداری از خورها به بخش خصوصی واگذار شده که در این حوزه مشکلی نداریم اما در بحث تعمیر و مرمت خورها نیاز به تامین اعتبارات و حمایت از سوی مسوولان است.
این مسوول یادآورشد: بحث وضعیت بهداشتی و زیست محیطی خورهای موجود در محدوده شهرداری ناحیه یک از موضوع های مهمی است که در کیفیت زندگی مردم شهر بندرعباس تاثیر بسزایی دارد و در این راستا رسیدگی و نظافت آن ها به صورت دایمی صورت می گیرد.
خورگورسوزان در حوزه خدماتی شهرداری ناحیه یک از محدوده تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس تا ساحل و خور بلوار شهید حقانی از محدوده چهارراه قدس تا پل محله آیت الهح غفاری امتداد دارد.
بندرعباس 7 خور بزرگ شامل شیلات، گورسوزان، سنگ کن، گلزار شهدا، حسین آباد، دوهزار و کپشکن می شود.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.