به گزارش ایرنا، محمدعلی سلیمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال سهمیه هرمزگان برای جذب کارورز، دو هزار و 900 نفر تعیین شده است.
وی افزود: طرح کارورزی اشتغال زا نیست اما در این طرح متقاضیان می توانند بعد از 6 ماه دوره آموزشی و یادگیری حرفه مورد نظر، جذب بازار کار شوند.
سلیمی خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموختگان دانشگاهی درگروه سنی 23 تا 34 سال که دو ماه از نام نویسی آنان در واحد‌های کاریابی گذشته باشد می‌توانند کارورز شوند.
به گزارش ایرنا، درسال 78 « طرح کارورزی دانش آموختگان جوان دانشگاهی» با هدف افزایش مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور در وزارت صنایع و معادن و وزارت راه و ترابری وقت پیشنهاد و در سال های 86 و 87 نیز مورد اجرا قرار گرفت اما اجرای این طرح با موفقیت رو به رو نشد.
دولت تدبیر و امید که یکی از وعده ها و شعارهای اصلی خود را رفع مشکل بیکاری در جامعه قرار داد برای حل بخشی از این مشکل، طرح کارورزی را که در دولت های گذشته با شکست مواجه شده بود مجدد احیا و در دستور کار قرار داد.
در دولت یازدهم در سال 95 اجرای این طرح برای سال 96 در نشست شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و بر پایه ماده 71 قانون برنامه ششم توسعه، در سال جدید برنامه اجرای آن آغاز شد.
طرح کارورزی در واقع برای افزایش اشتغال مصوب شده تا برپایه آن دانش آموختگان دانشگاه در سنین 23 تا 34 سال به مدت ٦ ماه تا یک ‌سال با توافق کارفرما در بنگاه‌ها، دوره کارورزی را به خوبی بیاموزند و کارورزان در این طرح زیر پوشش بیمه حوادث قرار ‌گیرند و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.