به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی پلیس فتا، سرهنگ دوم علی ‌اصغر افتخاری روز شنبه اظهار داشت: دستگیری این شخص به دنبال مراجعه یکی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به داده‌ها بوده است.
وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکی، برای افزایش تعداد دنبال کننده‌ های خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نام کاربری و کلمه عبور خود را در سایتی که شخصی ناشناس به وی معرفی کرده بود، وارد کرده و پس از گذشت مدتی حساب کاربری وی از دسترسش خارج شد.
رییس پلیس فتا هرمزگان افزود: با انجام اقدام فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت آقای 'الف.م.' شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی با رعایت اصل غافلگیری در مخفیگاه خود دستگیر شد.
به گفته سرهنگ افتخاری، در بازجویی بعمل آمده، متهم با روبه‌ رو شدن با مستندات جمع آوری شده، معترف بزه انتسابی شد و بیان داشت با همکاری یکی از دوستانش برای کسب درآمد دست به این عمل زده است.
وی با اشاره به این که در بازجویی از متهم دوم، وی نیز به 50 مورد هک اینستاگرام اعتراف کرده است، بیان داشت: این متهم با جستجو در فضای مجازی برخی از نرم افزارهای هک اینستاگرام را دانلود کرده و از آنها برای سرقت نام کاربری و رمز عبور افراد استفاده نموده است.
رییس پلیس فتا هرمزگان به کاربران اینترنتی توصیه کرد از کلیک کردن روی لینک ‌های مشکوک و پیوست‌ های ضمیمه‌ شده در ایمیل ‌های دریافتی و همچنین ارائه اطلاعات شخصی خود خود داری کنند.
افتخاری یادآور شد: احراز هویت 2 مرحله‌ ای یکی دیگر از راهکارهای طراحی‌ شده برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌ های کاربری است بنابراین کاربران باید نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌ های کاربری خود توجه بیشتری داشته باشند.
وی ابزار داشت: شهروندان بطورحتم با انجام تنظیم های امنیتی شبکه‌های اجتماعی مختلف امنیت آنها را به بالاترین سطح ممکن برسانند تا افراد سودجو نتواند وارد حریم خصوصی آنها شوند و برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه کنند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.