به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس افزود: بیان فضیلت های عاشورا، جایگاه عزاداری و توسل درس هایی است که باید از زبان اصحاب و خود عاشوراییان در کتاب های موثق خواند و شنید.
وی ادامه داد: رشوه عامل تمام بد بختی ها یک جامعه است و یکی از عواملی که باعث وقوع عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و اصحابش شد فساد و وجود رشوه گیرندگان و رشوه دهندگان در جامعه آن روز بود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: امروز رشوه به عنوان یک لکه ننگ و باعث فساد در جامعه شده و دستگاه قضا باید با رشوه گیرندگان و رشوه دهندگان در همه بخش ها برخورد کند.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بیشترین آمار مراجعه به عالمان دین برای امر استخاره است این درحالی است که علما حافظ دین و مسوول بیان احکام اسلامی در بین مردم هستند بنابراین باید این جایگاه به درستی در بین مردم تبیین شود.
وی غفلت از این جایگاه و مسوولیت علما و مردم نسبت به یکدیگر را باعث به خطر افتادن جامعه دانست و در این خصوص به جایگاه فقیه اشاره کرد و افزود: فقیه کسی است که مردم از خیر او بهره مند می شوند و آن ها را از شر دشمنان شان نجات می دهد.
امام جمعه بندرعباس یاد آور شد: عمده مشکلات جامعه ما از ندانستن و نپرسیدن است درحالی که وظیفه عالم دینی سوق دادن مردم به سوی دین و آگاهی بخشیدن نسبت به وظایف دینی است.
آیت الله نعیم آبادی در این رابطه از وضعیت اجتماعی و وجود شبهات دینی در فضای دانشگاهها انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه این فضا به سمتی رفته که برخی از دختران چادری وقتی وارد این فضا می شوند به دلیل وجود برخی شبهات چادر را کنار می گذارند تا خود را با دیگران همرنگ کنند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.