به گزارش ایرنا، فریدون همتی پنجشنبه شب درنشست ستاد بازآفرینی شهری استان هرمزگان افزود: بازسازی بافت های فرسوده مورد توجه وحمایت جدی دولت لذا از این فرصت برای زیبا سازی شهرهای هرمزگان نهایت بهره را ببریم.
وی ادامه داد: باید مزیت هایی که در پی نوسازی واحدهای مسکونی و خدمات جانبی همچون ایجاد فضای سبز، مراکز درمانی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی در قالب این طرح ایجاد می شود برای مردم بیان و تشریح شود.
وی یاد آور شد: بازسازی محله چاهستانی های بندرعباس نمونه روشنی از اینگونه طرح ها بوده که علاوه بر نوسازی باید ویژگی های جدیدی و مشوق هایی در قالب نوسازی بافت های فرسوده در این محله ایجاد شود تا مردم انگیزه لازم را جهت مشارکت در این طرح پیدا کنند.
استاندار هرمزگان افزود: باید به قدری برای مالکان خانه ها در محله چاهستانی های بندرعباس مشوق و انگیزه ایجاد کنیم که مشارکت گسترده ای در نوسازی واحدهای مسکونی خود داشته باشند تا محله چاهستانی های بندرعباس به محله ای زیبا و برخوردار از تمام امکانات تبدیل شود.
همتی با اشاره به حضور معتمدین و اعضای هیات امنای محله چاهستانی های بندرعباس در این نشست، تصریح کرد: از این پس باید در این نشست، معتمدان و اعضای هیات امنا حضور یافته تا مسائل مردم را بطوردقیق به مسوولان منتقل و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شود.
وی با تاکید بر اینکه الگوهای طراحی شده برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی ها در عین تنوع باید از یکپارچگی نیز برخوردار باشند، اظهار داشت: این الگوها نباید در تقابل با یکدیگر باشند بلکه باید میان آنها سازگاری و همخوانی وجود داشته باشد و با علم و آگاهی نیز تنوع ایجاد شود.
وی ادامه داد: باید مزیت هایی که در پی نوسازی واحدهای مسکونی و خدمات جانبی همچون ایجاد فضای سبز، مراکز درمانی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی در قالب این طرح در محله چاهستانی های بندرعباس ایجاد می شود، برای مردم این محله تبیین و تشریح شود.
وی افزود: اجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده، ضمن ایجاد مسکن مناسب برای مردم ، زمینه فعالیت مناسبی را برای توسعه گرها نیز ایجاد می کند که در پی آن اشتغال در بخش مسکن و ساختمان نیز رونق می گیرد البته دراین طرح ها شهرداری بندرعباس و اداره کل راه و شهرسازی استان همکاری خوبی داشته اند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.