به گزارش ایرنا، داریوش باقر جوان عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: 12 نقطه از این تعداد با اعتبارهای دولتی ایمن سازی شده و 10 نقطه دیگر نیز برای اصلاح در حال مناقصه و انجام است.
وی بیان داشت: نقاط حادثه خیز بر اساس شاخص هایی همچون تعداد تصاف های منجر به فوت و آسیب دیدگی شناسایی شدند که پس از اولویت بندی ایمنی و استاندارد سازی می شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر 78 دستگاه دوربین کنترل سرعت نیز در محورهای مواصلاتی استان فعال است که جاده ها را برای افراد خاطی و متخلف ناامن کرده است.
باقر جوان گفت: 12 هزار تابلو و علایم اطلاعاتی و ایمنی در جاده های هرمزگان نصب شده و برای 10 هزار تابلو نیز درخواست داده ایم.
وی همچنین با اشاره به سئوالی مبنی بر ساماندهی شترهای رهاشده در حاشیه جاده ها، یاد آورشد: طول کل راه های شریانی استان 13 هزار کیلومتر است که هیچ دستگاهی به تنهایی نمی تواند آن را مدیریت کند لذا برنامه ریزی برای ساماندهی خود شترها در دستور کار قرار گرفته است.
وی یاد آورشد: طبق نشست هایی که در استانداری هرمزگان برگزار شد، کانال در اطراف جاده ها برای گذر شترها و سایر احشام حفر شده و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز موظف است برای کاهش حادثه مکان آب و چرای آن ها را فراهم کند.
استان هرمزگان دارای 13 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه است که برای ساخت، نگهداری و توسعه راه ها سه ارگان شامل سازمان راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت زیربنا و توسعه راه ها در جاده های استان تلاش دارند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.