در این نشریه به نقل از مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان آمده است: هرچند بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران با عشق و علاقه وارد این عرصه شده اند اما امروز زمان آن رسیده که تمامی اصحاب رسانه با وحدت جمعی به یک اجماع جهت رفع آسیب های این حوزه برسند.
خلیل تنیده افزوده است: تعهد سازمانی و رعایت اخلاق حرفه ای یکی از ضرورت های عرصه رسانه است که تمامی خبرنگاران باید این اصول حرفه ای را رعایت کرده و در چارچوب قوانین داخلی و سازمانی رسانه خود حرکت و فعالیت نمایند.
وی تاکید کرده است: امید است با وحدت رویه و اتخاذ سیاستی در راستای آسب شناسی تهدیدها و فرصت ها گام برداریم و حضور سه تشکل رسانه ای اعم از انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات، انجمن روزنامه نگاران هرمزگان و خانه مطبوعات هرمزگان بتواند در جهت رفع مشکلات عرصه رسانه و کمک به ساماندهی این عرصه کمک های شایان توجهی بنماید.
رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان نیز گفته است: رعایت اخلاق حرفه ای در تمامی صنف ها جزو لزوم های کسب و کار است که متاسفانه به دلیل بروز مشکلات متعدد سخت افزاری و نرم افزاری در عرصه رسانه هرمزگان شاهد هستیم که هر روز بر تعداد افرادی که بی دغدغه وارد این عرصه شده و به سودای کسب درآمد کار فرهنگی را با عرصه اقتصاد اشتباه گرفته اند.
فروغ مسلم زاده یاد آورشده است: بنابراین لازم است که این عرصه توسط مدیران رسانه و متولیان اصلی ساماندهی و بهسازی شده و با نوشتن منشور اخلاق حرفه ای توسط تشکل های رسانه ای هرمزگان برای شروع فعالیت رسانه ای هر مدیر رسانه و یا خبرنگار اصول و قواعدی تعیین شده تا تمامی علاقمندان به این حرفه با داشتن مجوز و کارت حرفه ای نسبت به فعالیت خود متعهد بوده شئون های حرفه ای را خدایی ناکرده زیرپا نگذارند.
وی تاکید کرد: برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور مدیران رسانه و دغدغه مندان این عرصه راهی برای شناسایی آسیب ها و نقاط قوت است که باید با تلاش و همراهی تمامی اهالی انجام شده و خروجی آن به صورت مصوبه های رسمی پیگیری و تا رسیدن به نتیجه دنبال شود.
رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان افزوده است: امروز جامعه ی رسانه ای استان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و آرامش است تا در سایه آن بتواند از بحران اقتصادی عبور کرده و به دور از حاشیه ها تمام هم وغم خود را برای تولید محتوای ارزشی و سالم بگذارد.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نیز درادامه گفت: باید تمامی نشست ها و جلسات یک خروجی مثبت و سازنده در راستای رعایت عدالت رسانه ای و برون رفت از بن بست مشکلات مطبوعات داشته باشد.
سید ابراهیم کوخردی افزود: انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان آمادگی برگزاری نشست ها و میزگردهای رسانه ای را دارد و امیدواریم این نشست ها خروجی مناسبی برای اصحاب رسانه داشته باشد.
کوخردی گفت: افزایش تعداد تشکل های صنفی می تواند نشانه امیدواری برای اهالی رسانه باشد چرا که هر کدام به فراخور اساسنامه و برنامه های خود گرهی از هزاران مشکل مطبوعات را باز کرده و فضایی همراه با شادابی برای اهالی رسانه ایجاد خواهند کرد.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.