به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد محمودآبادی سه شنبه شب در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با گرامیداشت این هفته و یاد خاطره شهدای خبرنگار افزود: رسانه یک رکن اساسی در توسعه جامعه است و اگر به آن توجه نشود پویایی و تحرک از بین می رود.
وی با اشاره به نقد و انتقاد رسانه ها گفت: اصحاب رسانه عملکرد مسئولان و مدیران نقد سازنده کنند چرا که معتقدیم نقد و نقدپذیری موجب شفافیت و ابهام زدایی در جامعه می شود.
حجت الاسلام محمودآبادی با بیان اینکه خبر، یک حرفه کاملا تخصصی و پیچیده ای است که هر کس توان آن را ندارد خاطرنشان کرد: آنچه که می تواند سازنده باشد وجدان و انصاف کاری است که در این مسیر رسانه و اهل قلم باید وجدان کاری را نسبت به مسئولان داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با ورود فضای مجازی، امکان غیرشفافیت وجود ندارد و مسئولان به صورت اجباری یا اختیاری به این شفافیت می پیوندند و گردش اطلاعات کمک زیادی به کسانی می کند که قرار است برای توسعه و بالندگی جامعه کار کنند.
** تشکیل کارگروه رسانه در کرمان ضروری است
رئیس ایرنا در استان کرمان نیز در این آیین با گرامیداشت هفته خبرنگار ، گفت : برای پاسخ به دغدغه اهالی رسانه که مشکلات عدیده ای را پیش روی خود دارند و از سویی در راستای ایفای نقش نظارتی مطلوبتر رسانه بر مصوبات کارگروه های پرشمار استانی نیاز به تشکیل کارگروه رسانه ای احساس می شود.
بهنام احمدی افزود: همچنین این کارگروه می تواند با هم افزایی رسانه ها اقدامات و فعالیتهای 23معین اقتصادی در این استان را که در عرصه های مختلف زیرساختی سبب بهبود شاخص های اقتصادی و اشتغال شده اند را نیز بمنظور نشاط بخشی و امید به آینده هر چه بیشتر به فضای جامعه انتقال دهد.
براساس این گزارش در این مراسم مدیران عامل خانه های مطبوعات شمال و جنوب استان کرمان هم گزارشی از وضعیت ناخوش این روزهای مطبوعات و نشریات استانی ارایه دادند و تاکید داشتند که مطبوعات این خطه در تهیه کاغذ نیز در تنگنای شدید قرار گرفته اند .
9895 / 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.