دکتر فاطمه نوروزیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روز سه شنبه هفته جاری، گزارشی از طغیان مسمومیت غذایی در روستای پوم میناب اعلام شد و به محض اعلام نیروهای واکنش سریع بهداشتی درمانی از این شهرستان و سپس معاونت بهداشتی به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: به محض ورود نیروهای مبارزه با بیماریها و بهداشت محیط عملیات بررسی و تجسس برای شناسایی سریع بیماران با مراجعه به در منازل آغاز شد و همه موارد تحت درمان قرار گرفتند و نیروهای بهداشت محیط نیز بررسی های لازم را برای شناسایی منبع آلودگی آغاز کردند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: با بررسی های همکاران و آزمایش های صورت گرفته ، هم اکنون مشخص شده که مصرف پیراشکی های فاسدی که به صورت فله ای تولید و به شکل غیربهداشتی توزیع شده، علت این مسمومیت بوده است.
نوروزیان تصریح کرد: سن افراد مبتلا به این مسمومیت از یکسال تا 23 بود که بیشترین آمار مبتلایان در حدود سنی 5 سال تا 15 سال بودند که خوشبختانه همه بیماران با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: به منظور پیشگیری از وقوع چنین مواردی مردم باید در هنگام خرید مواد غذایی به ویژه اقلام غذایی فاسد شدنی بطورحتم به تاریخ مصرف ، نوع نگهداری و پروانه ساخت و علامت استاندارد دقت نمایند و از خرید مواد غذایی فله و بدون تاریخ و نام و نشان از دستفروشان و فروشندگان دوره گرد به طور جدی خودداری کنند.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.