به گزارش ایرنا، معاون بازرگانی داخلی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور در مراسم بهره برداری از این سیلوی گندم گفت: برای احداث این سیلو 180 میلیارد ریال هزینه شده که با سرمایه گذاری و همت بخش خصوصی و پیگیری های این شرکت صورت گرفته است.
عبدالله رضایی بیان داشت: بیش از 70 درصد ماشین آلات سیلوی گندم حاجی آباد ساخت داخل کشور است که در مدت حدود یکسال در این شهرستان احداث شده است.
وی بیان داشت: اوایل اردیبهشت ماه جاری با آغاز فصل جدید خرید گندم، 6 کندوی سیلوی حاجی آباد آماده ذخیره سازی گندم شد.
معاون بازرگانی داخلی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور یادآورشد: پیش از این گندم های برداشت شده استان هرمزگان در انبار چادری بندرشهید رجایی با ظرفیت 100 هزار تن تا مدت زیادی نگهداری می شد اما اکنون بخشی از گندم مصرفی استان را می توان در سیلوی حاجی آباد ذخیره کرد .
وی گفت: میزان مصرف سالانه گندم در استان هرمزگان حدود 200 هزار تن است که از این رقم حدود 40 هزار تن در شهرستان حاجی آباد برداشت می شود.
رضایی با بیان این که به طور میانگین سالانه بیش از 58 هزار تن گندم در هرمزگان تولید می شود، تصریح کرد: سیلوی حاجی آباد کفاف ذخیره سازی تولید استان را می دهد اما برای مصرف سالانه کافی نیست.
وی تاکید کرد: از 2 سال پیش پیگیری لازم برای ساخت سیلوی دولتی در بندرعباس آغاز و در همین راستا زمین مناسبی نیز از اداره کل راه و شهرسازی تحویل گرفته شد و پیگیری های لازم جهت دریافت مجوزها و تامین اعتبار نیز در حال انجام است .
این مسوول احداث سیلوی 70 هزار تنی دولتی در بندرعباس را برای تکمیل نیاز ذخیره سازی ضروری دانست و افزود: با حمایت استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی امیدواریم هر چه سریع تر کلنگ احداث این طرح حیاتی به زمین زده شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش، انتقال ترکیبی گندم از سایر استان ها به سیلوی حاجی آباد را در دست بررسی دارد، به گونه ای که بتوان گندم را از طریق حمل ریلی به نزدیک ترین ایستگاه راه آهن در این شهرستان منتقل و سپس با کامیون حمل شود که این امر نقش بسزایی در کاهش ترافیک جاده ای خواهد داشت.
رضایی تاکید کرد: برای اجرای طرح های زیر بنایی در منطقه باید همه مسوولان با همکاری و دلسوزی از بخش خصوصی حمایت کنند تا انگیزه لازم برای سرمایه گذاری و بهره برداری از چنین طرح هایی ایجاد شود.
شهرستان حاجی آباد 170 در شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.