به گزارش ایرنا، طی یک دهه گذشته تیم های باشگاهی قزوین حاضر در لیگ های کشوری رشته های مختلف به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی عمری کوتاه داشته و معمولا پس از چند دوره حضور در مسابقات محو و منقرض می شدند و حالا این وضعیت برای تیم فوتبال کاسپین قریب الوقوع شده است.
تیم کاسپین در لیگ دسته دوم فوتبال علیرغم هزینه های سنگینی که طی 6 سال سال حضور خود در لیگ دسته دوم فوتبال داشت به نتایج مطلوبی دست نیافت و از صعود به لیگ دسته بازماند و همین مورد باعث شد تا مسئولان استان عطای تیمداری در لیگ دسته دوم را به لقایش ببخشند و برای واگذاری آن به بخش خصوصی به تکاپو بیافتند.
حال بعد از تصمیم قاطع مسئولان برای واگذاری این تیم لیگ دسته دومی بحث ها بر سر نحوه واگذاری داغ شده است و پای افراد مختلفی به نام سرمایه گذار بخش خصوصی که موجی از موافقت ها و مخالفت ها را به راه انداخته است، در این خصوص مطرح می شود.

** قطعی شدن واگذاری کاسپین به یک سرمایه گذار غیر بومی
ربیس هیات فوتبال استان قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تیم کاسپین برای مدیریت بهتر به بخش خصوصی غیر بومی واگذار و به زودی قرارداد آن منعقد می شود.
وی ادامه داد: این سرمایه گذار بخش خصوصی امتیاز تیم را به همراه امکانات سخت افزاری از قبیل زمین تمرین دریافت کرده و در صورت صعود یا سقوط طبق قرارداد با وی رفتار خواهد شد.
حسین باجیوند بدون اظهار نظر در خصوص جزییات مربوط به این واگذاری و مشخصات سرمایه گذار،افزود: به نظر ما اگر یک نهاد دولتی یا خود استانداری این تیم را اداره می کرد بسیار بهتر بود چون با مسایل و مشکلات کمتری مواجه می شدیم.

***واگذاری کاسپین به نام بخش خصوصی و به کام سوداگران و دلالان
مربی تیم های پایه و امید کاسپین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان استان تصمیم گرفته اند تیم کاسپین را به بخش خصوصی واگذار کنند در حالی که این افراد سودجویانی هستند که به دنبال تیم های روی زمین مانده می گردند.
صادق افشار ادامه داد: این افراد با همراه کردن چهره های فوتبالی با خود از ضعف شهرستان ها و مدیران استفاده کرده و با گرفتن تیم ها برای وارد کردن بازیکنان پولی به لیگ ها تلاش می کنند.
این مربی گفت: این افراد اصلا به فکر فوتبال و یک تیم نیستند بلکه تنها به راه کسب درآمد فکر کرده و سابقه آنها در فوتبال زنجان ،هشتگرد،اردبیل، قم و تهران نشان دهنده نوع عملکرد آنها است.
افشار گفت: اگر این افراد به فکر خدمت به ورزش و فوتبال هستند چرا در شهر و منطقه خود در این خصوص اقدام نمی کنند و برای تیمداری در استان های دیگر متقاضی می شوند؟
مربی تیم های پایه و امید کاسپین ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر ساختار کاسپین ختم به اشخاص می شد و به همین دلیل در 6 سال گذشته نتوانست نتیجه مطلوب را به دست نیاوردیم.
وی افزود: کاسپین هم اکنون به دلیل یک سری اختلافات پنهانی میان مسئولان استانی در حال قربانی شدن است، اختلافاتی که متاسفانه به دلیل جایگاه افراد یا مسائل حزبی و جناحی ایجاد شده و مسئولان نمی توانند پشت یک میز نشسته و آنها را حل کنند.
افشار با اشاره به عواقب خداحافظی کاسپین از لیگ دسته دوم فوتبال کشور،گفت: در این صورت ارتباط فوتبال استان با کشور قطع شده و شور و انگیزه اهالی فوتبال از میان می رود و بازیکنان استان دیگر دیده نمی شوند.
افشار افزود: باید هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان برای حفظ کاسپین بیشتر تلاش می کردند و از ماه های قبل با جلسات کارشناسی نسبت به بررسی نتایج و آینده این تیم حساس تر وارد می شدند.
این مربی با اشاره به هزینه های صورت گرفته برای کاسپین،گفت: هزینه های صورت گرفته برای کاسپین طی 6 سال گذشته در برابر تیمداری در سایر لیگ ها هزینه چندانی نیست و باید توجه کرد هزینه در ورزش در حقیقت سرمایه گذاری برای آینده و صیانت از جامعه در برابر معضلات و ناهنجارهای اجتماعی است.
وی با اشاره به نتایج حضور چندساله کاسپین در لیگ دسته دوم،افزود: بسیاری معتقدند حضور این تیم و سایر تیم ها در لیگ کشوری فایده ای نداشته است درحالی که هم اکنون 50 فوتبالیست در قزوین حضور دارند و تیم امید کاسپین در لیگ دسته اول کشور جزو 12 استان کشور است و همه این کارها به شکل مستقیم و غیرمستقیم موجب شد تا بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش به ایران و دنیا معرفی شوند.
افشار ادامه داد: از استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان درخواست داریم تا دیر نشده برای این تیم سازوکار مشخصی تعریفی کنند تا فوتبال دوستان قزوینی با هزینه کم فوتبال بازی کرده و حسرت استان های دیگر را نخورند.

**کاسپین باید بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار شود
سرمربی سابق باشگاه کاسپین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نسبت به واگذاری تیم ها به بخش خصوصی در کشور بسیار شعار داده می شود ولی حال و روز بخش خصوصی در لیگ برتر و فوتبال کشور کاملا مشخص است.
مجید رضایی افزود: ما نسبت به واگذاری تیم کاسپین به بخش خصوصی دارای اهلیت و شناسنامه که با خدمات خود به جامعه فوتبال شناخته شده باشد مخالف نیستم ولی نسبت به ورود افراد ناشناخته در این عرصه مخالف هستیم.
این مربی فوتبال گفت: تیم کاسپین فرزندی است که چندین سال قبل در قزوین متولد شد و اینکه چرا به بلوغ و رشد نرسید باید آنرا در بحث های مدیریتی جستجو کرد.
وی افزود: من به عنوان یک عضو کوچک فوتبال استان نمی پذیریم که این تیم به افراد نااهل سپرده شده و از وضع فعلی خود نیز ساقط شود.
رضایی ادامه داد: افرادی که خارج از استان برای سرمایه گذاری در این بخش وارد استان می شوند دلشان به حال کاسپین و ورزش استان نمی سوزد و باید دست اندرکاران با دقت و احتیاط بیشتری در این خصوص اقدام کنند.

**صلاحیت بخش خصوصی قبل از واگذاری کاسپین بررسی شود
سرمربی تیم کاسپین در فصل گذشته نیز در این خصوص گفت: این تیم در فصل گذشته با وجود مشکلات فراوان و بدهی بالغ بر 500 میلیون تومان آغازی پر امید در فصل 96-97 داشت و با تلاش مجدانه مجموعه مدیریتی و با لطف و توافق بازیکنان بدهی های تیم به صفر رسید.
سعید دقیقی افزود: کاسپین با برنامه ریزی،نظم مالی و با وجود بازیکنان بومی پارسال مدعی صعود بود و شاید اگر تیم در میانه فصل از لحاظ مالی در جهت ارتقا حمایت می شد، راهیابی به لیگ یک دور از دسترس نبود.
وی افزود: در چند ماه اخیر تلاش های بسیاری برای حفظ این تیم از قبیل جشن پیراهن،جذب اسپانسر،دفتر مجهز باشگاه،محل اسکان بازیکنان بومی،مکمل های غذایی و پاداش انجام دادیم اما چون یک دست صدا ندارد به نتیجه ای نرسیدیم.
دقیقی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی، مسئولان استانی و اعضای هیات مدیره باشگاه برای عدم تیمداری و واگذاری تیم به بخش خصوصی گرفتند که من به عنوان یک کارشناس و نماینده مردم شهر قزوین در شورا با آن مخالف بوده و هستم.
این ملی پوش سابق فوتبال گفت: بنده به عنوان پیشکسوت فوتبال قزوین فقط یک خواهش دارم و آن این است که قبل از واگذاری کاسپین صلاحیت بخش خصوصی به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.