«علی عبدی » روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 21 هزار تن گندم و 121 تن کلزا در سال زراعی جاری از کشاورزان خمین انجام شده که 50 درصد بهای این محصولات پرداخت شده است و بقیه مطالبات تا پایان مهرماه پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: 320 تن جو نیز در سال زراعی جاری خرید توافقی شده که بهای آن به کشاورزان پرداخت شده است.
رئیس تعاون روستایی خمین بیان کرد: بهای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم مازاد نیاز کشاورزان 13 هزار ریال، کلزا 28 هزار و 660 ریال و جو به قیمت توافقی تا 15 هزار ریال بوده است.
عبدی افزود:از ابتدای فصل برداشت 27 هزار و 20 تن گندم از کشاورزان خمین خریداری شده که 17 هزار و 100 تن آن به مرکز استان حمل شده و بقیه در انبارهای ذخیره سازی می شود.
وی ادامه داد: هفت مرکز خرید خمین در میبران، ورچه، قورچی باشی، چهارچشمه، دهنو، رباط مراد و خلیل آباد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می کنند.
رئیس نعاون روستایی خمین اظهارداشت : 95 درصد از گندم تولیدی کشاورزان خمین تاکنون خریداری شده و پیش بینی می شود تا نیمه شهریور ماه امسال یک هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به قیمت تضمینی خریداری شود.
عبدی گفت: کیفیت گندم تولیدی این شهرستان مطلوب است و سن زدگی گندم در همسنجی با تولید پارسال کمتر از 2 درصد گزارش شده است.
وی سطح زیر کشت گندم دیم را 12 هزار هکتار و گندم آبی را 6 هزار هکتار بیان کرد.
رئیس تعاون روستایی خمین یادآور شد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری از سطح زیر کشت گندم خمین حدود 30 هزار تن محصول برداشت شود.
خمین دارای 14 هزار بهره بردار کشاورزی است و مهمترین محصولات تولیدی آن گندم، جو، لوبیا، پیاز و سیب زمینی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.