«محمد قائمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها در قالب 46 کلاس درس با پنج هزار و 400 متر مربع زیربنا همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: این طرح ها شامل هفت مدرسه، یک زمین چمن و یک سالن اجتماعات در راستای توسعه فضاهای آموزشی در سال تحصیلی جدید ایجاد شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطر نشان کرد: 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح ها توسط خیران و بقیه از محل اعتبارات دولتی تامین شده است.
قائمی یادآور شد: یکهزار و 700 خیر مدرسه ساز در زمینه ساخت و ساز فضاهای آموزشی در این استان فعالیت دارند که با آغاز فعالیت موسسه خیرساز، 583 مورد فضای آموزشی با 2 هزار و 720 کلاس درس به صورت تمام خیر ساز و یا با کمک خیران ایجاد شده است که 27 درصد از کلاس های درس در استان را شامل می شود.
وی ادامه داد: خیران استان مرکزی 210 میلیارد ریال برای ایجاد فضاهای آموزشی در این استان متعهد شده اند که بخش عمده این تعهدات در حال انجام است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطر نشان کرد: 2 هزار فضای آموزشی با ۹ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در این استان وجود دارد که 50 درصد این فضاها مقاوم سازی شده و 35درصد شامل ۴۱۶ فضای آموزشی با یکهزار و ۴۰۰ کلاس درس نیازمند بازسازی است.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.