«حجت الله فدایی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برآورد ساخت این واحد آموزشی در دلیجان 20 میلیارد ریال است که 11 میلیارد ریال آن توسط خیر پرداخت و بقیه توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تامین اعتبار می شود.
وی اظهارداشت: بر اساس تفاهم نامه ای که با این خیر مدرسه ساز منعقد شده یک مدرسه 2 طبقه و در زیربنایی به 970 متر ساخته می شود.
مدیر آموزش و پرورش دلیجان افزود: این خیر دومین مدرسه را در دلیجان می سازد و نخستین مرکز آموزشی به همت وی در اسفند ماه پارسال با اعتبار 20 میلیارد ریال در سه طبقه بهره برداری شد.
فدایی توضیح داد: خیران مدرسه ساز مهمترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور هستند و با توجه به محدودیت منابع مالی دولتبه کمک گسترش فضاهای آموزشی آمده اند.
وی گفت: مدرسه سازی، مشارکت در سرمایه های فکری و فرهنگی جامعه است و خیران مدرسه ساز می توانند با تلاش در راستای گسترش فضاهای آموزشی در منطقه، زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کنند.
مدیر آموزش و پرورش دلیجان اظهار داشت: این شهرستان در زمینه فضاهای آموزشی استاندارد کمبود دارد و در حال حاضر 16 مدرسه دو نوبته در آن فعالیت می کند و چهار مدرسه نیز به علت فرسودگی تخریب شده است.
فدایی افزود: برای ایجاد فضای آموزشی استاندارد باید هشت مدرسه در این شهرستان ساخت شود.
وی ادامه داد: دلیجان شهرستانی مهاجرپذیر است و به عنوان یکی از مناطق مجاز بیش از 10 هزار تبعه خارجی در آن سکونت دارد و یکهزار و 700 دانش آموز اتباع خارجی معضل کمبود فضاهای آموزشی را بیشتر کرده است.
دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت و 9 هزار دانش آموز است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.