پدرام سلطانی روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از این مدارس در روستای 'ترمکچی' تکاب به خبرنگار اظهار داشت: این مدارس با حدود 6 میلیارد ریال هزینه و با مشارکت جمعی از خیران کارآفرین، فعالان اقتصادی و اعضای اتاق های بازرگانی سراسر کشور در روستاهای دورافتاده آسمان بلاغی، طاشه کبود، ترمکچی، چوپلو و چراغتپه سفلی تکاب ساخته شده است.
وی با بیان اینکه سهم مشارکت خیران کارآفرین در ساخت این مدارس سه میلیارد ریال و بقیه سهم دولت است، ادامه داد: با بهره برداری از این مدارس بیش از 150 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی روستاهای دورافتاده تکاب از فضای آموزشی مناسب بهره مند شدند و از مهرماه سال جاری به جای مدارس کانکسی /اتاقکی/ در این مدارس تحصیل خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه مراکز خیریه 'ایران من' و 'مهر گیتی' در ساخت این مدارس مشارکت کرده اند، اضافه کرد: اکنون 100 باب مدرسه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته 18 استان کشور با مشارکت کارآفرینان و فعالان اقتصادی اتاق های بازرگانی ایران در حال ساخت است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: این خیران با هدف توسعه فضاهای آموزشی و ایجاد عدالت آموزشی در سراسر کشور از چند سال قبل به ساخت مدارس روستایی با عنوان' مدرسه ایران من' اقدام کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش تکاب نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ میزان مشارکت خیران مدرسه ساز در موضوع ساخت و توسعه مدارس در رتبه ششم آذربایجان غربی قرار دارد، گفت: تاکنون 220 کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز در این شهرستان ساخته شده است.
یحیی علی پناه افزود: اکنون 13 باب مدرسه با 33 کلاس درس با مشارکت خیران مدرسه ساز در تکاب در حال ساخت است و خیران مدرسه ساز در سال جاری بیش از 30 میلیارد ریال مشارکت مالی برای ساخت مدارس در این شهرستان را تعهد کرده اند.
علی پناه اضافه کرد: اکنون 200 دانش آموز روستایی در 10 مدرسه اتاقکی مشغول به تحصیل هستند که با بهره برداری از طرح های مدرسه سازی، این مدارس اتاقکی نیز جمع آوری می شود.
به گزارش ایرنا تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 12هزار دانش آموز در مقاطع مختلف این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
7514/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.