طرح احداث 14 مدرسه در میاندوآب کلنگ زنی شد
مهاباد- ایرنا- طرح احداث 14 باب مدرسه با استفاده از مشارکت های خیران و اعتبارات دولتی به طور همزمان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در میاندوآب کلنگ زنی شد.
به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش میاندوآب روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی این مدارس که به صورت نمادین در روستای ملا شهاب الدین میاندوآب برگزار شد، گفت: از این تعداد 2 باب مدرسه هر کدام با 6 کلاس درس در روستاهای ملا شهاب الدین و زنجیر آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان ساخته می شود.
'جلال پور میرزا' افزود: مدرسه مشارکتی حاج 'محرم کریمی' در روستای ملاشهاب الدین و مدرسه 'مهری دخت سنایی' در روستای زنجیر آباد با مشارکت 30 درصدی خیران و 70 درصدی دولت ساخته می شود.
وی بیان کرد: این مدارس هر کدام در زمینی به مساحت یکهزار و 800 متر مربع با 12 میلیارد ریال اعتبار ساخته می شود.
پور میرزا گفت: همچنین 12 باب مدرسه در روستاهای قشلاق، گوزللو، مشیرآباد، قطار داش، اربط علیا و سفلی، گوی خرابه، قره بوغاز، تازه کند زاغه، احمدآباد، قمشلو و پتکلو در بخش باروق ساخته می شود.
وی افزود: بیشتر این روستاها دارای جمعیت کمتر از 50 خانوار بوده و در برخی از آنها نیز تعداد دانش آموزان سه تا 6 نفر هستند.
وی با اشاره با اینکه مدارس این روستاها تاکنون کانکسی(اتاقکی) بوده، افزود: این مدارس یک کلاسه به همراه دفتر و سرویس بهداشتی هر کدام در زمینی به مساحت 400 متر مربع با اعتبارات ملی ساخته می شود.
مدیر آموزش و پرورش میاندوآب بیان کرد: اکنون طرح احداث 11 باب مدرسه با 99 کلاس درس، یک باب سالن ورزشی در کوی باکری و یک باب نمازخانه در دبیرستان شهید بهروزی در منطقه عباسپور میاندوآب در حال اجراست که همه آنها در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا میاندوآب با 277 هزار نفر جمعیت نزدیک به 50 هزار دانش آموز دارد که در 420 مدرسه شامل 230 فضای آموزشی در حال تحصیل هستند.
حدود 40 درصد از مدارس این شهرستان فرسوده و تخریبی است و بخش قابل توجهی از 60 درصد مابقی نیز به بازسازی فوری نیاز دارد.
9871/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.