استاندار مرکزی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: حوزه کسب و کار در این استان نیازمند مراقبت‌های مستمر و پژوهش‌های کاربردی است‌.

به گزارش ایلنا، آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: اقدام شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای تمرکز بر روی یک درصد بودجه پژوهش مطلوب است و باید از مشارکت مدیران استان در این راستا تقدیر کرد.

وی اظهارداشت: اعتبارات طرح های تحقیقاتی جوابگو نیست و بیشتر طرح ها باید از منابع اعتباری سال آینده تامین شود.

آقازاده افزود: چگونگی حفظ منابع آب و خاک، مهار آلودگی هوا و چالش های محیط زیست، آسیب های حوزه کارگری و بررسی مشکلات اشتغال از موضوعاتی است که در استان مرکزی جنبه کار پژوهشی دارد.

استاندار مرکزی گفت: برخی بیماری های سخت درمان در این استان از متوسط کشوری بیشتر است و به منظور راهبردهای عملی اثربخش باید تحقیقات دستمایه کار باشد.

نماینده مردم ارک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اختصاص درصدی از اعتبارات به موضوع تحقیقات علمی نشان دهنده تاکید بر توسعه محور بودن این مهم است. 

«علی اکبر کریمی » افزود: وظایف حاکمیتی دولت را باید در حوزه پژوهش مورد توجه قرار داد تا رویکرد ها برای برنامه ریزی تخصصی اثرگذار باشد.

وی اظهار داشت: هرقدر انجام پژوهش های علمی کاربردی‌تر باشد نتایج آن موثرتر خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب خاطرنشان کرد: تحقیقاتی که در کتابخانه ها خاک می خورد و بدون استفاده رها شده اثری ندارد و باید به سمت پژوهش هایی رفت که حلال دردهای جامعه باشد.

عملکرد اوراق اسناد خزانه و عناوین پیشنهادی طرح های پژوهشی از موضوعاتی بود که در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی به آن پرداخته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.