در این بیانیه که نسخه ای از آن روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: هرچند هنوز مشکلات باقی و حل نشده است اما از تلاش مسئولان استان قدردانی می کنیم.
در ادامه این بیانه عنوان شده است: کارگران شرکت مظلوم هپکو سالهاست به عنوان سرباز خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی، در این مبارزه نابرابر رنج ها کشیده اند و در گذشته مسئولان استانی به جای حل مسئله همواره به دنبال به حاشیه بردن فریاد حق خواهی کارگران بوده اند، که خوشبختانه با رهنمودهای بزرگان و هوشیاری کارگران، اصل مطالبه گری و مبارزه برای حفظ صنعت، آلوده به مسائل جناحی نشده است و این یکی از ده ها موردی است که می توانیم به آن ببالیم.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: با ورود شما بزرگواران و ایستادن در کنار بزرگان شهر، روحیه مطالبه گری که خواست مقام معظم رهبری نیز بوده است در بین کارگران این شرکت چند برابر شده است و خوشحالیم که دیگر در این مبارزه نابرابر تنها نیستیم و همسنگرانی همچون شما عزیزانی که فرزندان این انقلاب هستید را در کنار خود می بینیم.
در این بیانیه افزوده شده است: یک روی سخن ما با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آیت الله دری نجف آبادی است، زمانی که در تریبون نماز جمعه از هپکو نام بردید احساس غرور کردیم و دانستیم در کنار دغدغه های بسیار، خوب می دانید درد هپکو کجاست و چه کسی مقصر این روزهایمان است که نشان از تجربه و نازک بینی جنابتان است و هرچند که هنوز مشکلاتمان پابرجاست.
در ادامه این بیانیه آمده است: یک روی دیگر سخن مان با استاندار استان مرکزی جناب آقای دکتر آقازاده است، در روزهای ابتدائی ورودتان به استان، هپکو و رفع مشکلات این شرکت را در رئوس برنامه هایتان قرار داده که با برگزاری ده ها نشست با نمایندگان کارگری هپکو، نشان از شناخت درد و تلاش برای رفع مشکلات داشت و چه بسا که بسیار تهمت ها شنیدید و بسیار تحت فشار قرار گرفتید اما با روحیه انقلابی گری بسیار فراتر از وعده ای که داده بودید عمل کردید که جای تشکر فراوان دارد، هرچند که هنوز مشکلاتمان پابرجاست.
در این بیانیه افزوده شده است: روی دیگرسخن مان با نمایندگان شهرمان آقایان دکتر کریمی و مقدسی در مجلس شورای اسلامی است شما هر دو عزیز عصاره خواسته های مردمی هستید که روزی به عنوان چهارمین شهر صنعتی ایران از آن نام برده می شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: کارگران هپکو هیچگاه فراموش نمی کنند که نمایندگان این دوره مجلس برخلاف دوره های قبل، ساعت ها وقت در طول شبانه روز برای شنیدن درد دلهایمان گذاشته و پای درد دلهایمان نشستند و صد البته پیگیر مشکلات شرکت هپکو تا حد توان و قانونی خود بودن (هر از چندگاهی انتقادهای از سر دلسوزی به عملکردهایتان داشتیم و داریم، از چگونگی ورود سهامدار فعلی و مشخص نشدن تکلیف وی و تیم همراه ایشان، تا سکوت به یکباره تان در وضعیت فعلی) ولی بدانید این انتقادها دلیل بر فراموشی زحمات شبانه روزی شما نیست و حقی است که تا آخرین لحظات نماینده بودنتان بر عهده شما داریم.
واحد تولیدی صنعتی هپکو، به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی در منطقه خاورمیانه مطرح بود اما در سال های اخیر با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کند.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند شروع به فعالیت کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی3000 دستگاه در سال 1363 آغاز شد.
6991/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.