به گزارش ایرنا، «مصطفی آمره» به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک شنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: سهم آب مصرفی شهرک های صنعتی با وجود بازدهی و بهره وری بالا در مقایسه با دیگر اقشار کم است که افزایش این مهم در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی خط انتقال آب شهرک صنعتی ایبک آباد اراک و ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین نیز آغاز شده که تلاش می شود این طرح های حساس بدون وقفه انجام شود و در اسرع وقت به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی توضیح داد: 100 لیتر بر ثانیه آب از سرشاخه های سد دز به استان قم که در مجاورت شهرک های صنعتی استان قرار داشت خریداری شده است که شهرک صنعتی دلیجان به میزان 30 لیتر برثانیه، محلات 10 لیتر برثانیه، نخجیروان 20 لیتر بر ثانیه، راونج پنج لیتر بر ثانیه، شهید سعید خمین 10 لیتر برثانیه، خمین 25 لیتر برثانیه از این منبع برخوردار شدند.
وی ادامه داد: 20 لیتر برثانیه آب از شرکت آب و فاضلاب استان برای شهرک ها و نواحی صنعتی پرندک، خرمدشت، نراق، غرق آباد و زاویه نیز تامین شده است.
آمره اظهار داشت: بخش غربی شهرک صنعتی ساوه و مرحله توسعه شهرک های صنعتی دلیجان، خمین و مامونیه در راستای کاهش آلودگی و بهره مندی واحدهای صنعتی از انرژی گاز به شبکه سراسری متصل شده و میزان برداشت از ایستگاه های گاز در ساوه، دلیجان، مامونیه و خیرآباد بیش از 90 هزار مترمکعب در ساعت است.
وی ادامه داد: اجرای 35 کیلومتر شبکه توزیع برق، 33 کیلومتر شبکه روشنایی، اجرای 25 کیلومتر شبکه داخلی مخابرات و تامین 30 مگاوات برق شهرک صنعتی مامونیه از دیگر فعالیت های شرکت شهرک های استان مرکزی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی گفت: بهره بردای از پست سیار 15 مگاواتی شهرک صنعتی ساوه، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال 63 کیلوولت شهرک صنعتی ساوه و تکمیل شبکه های توزیع و روشنایی بخشی از اراضی شهرک های صنعتی ساوه، مامونیه، غرق آباد، ایبک آباد و آشتیان از برنامه های هدفگذاری شده این شرکت در سال جاری است.
وی گفت: اجرای بیش از 400 هزار مترمربع آسفال ریزی در شهرک های صنعتی مامونیه، زاویه، ساوه، دلیجان، خیرآباد، محلات، خمین، ایبک آباد، فراهان، شهید بابایی و قورچی باشی از برنامه های زیرساختی شرکت شهرک های استان در سال گذشته است و امسال نیز عملیات اجرایی زیرسازی، جدول گذاری و آسفال شهرک های صنعتی خیرآباد، خمین، مامونیه، ساوه و نواحی صنعتی شهید بابایی و شهید سعیدی در دستور کار قرار دارد.
آمره ادامه داد: بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی مامونیه و زاویه و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی ایبک آباد و سیستم استحصال آب از پساب تصفیه خانه دلیجان و آغاز عملیات اجرایی توسعه شهرک صنعتی دلیجان از دیگر اقدامات شرکت شهرک های استان مرکزی در سال گذشته است.
وی افزود: 283 دوره آموزشی پارسال در بخش های مدیریتی، مهارتی و کار آفرینی در شهرک های صنعتی استان مرکزی برگزار شد که هشت هزار و 717 نفر از مدیران و کارکنان واحدهای صنعتی در این دوره ها شرکت کردند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: برگزاری 13 تور صنعتی، حمایت از پایان نامه های مختلف، انجام مطالعات اجرای به روز رسانی مطالعه فراگیر شناسایی و اولویت بندی خوشه های کسب و کار و شناسایی 19 خوشه بالقوه در استان، انجام مطالعات امکان سنجی خوشه گل و گیاهان زینتی محلات، مطالعه بازار کشورهای مختلف در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و حمایت از سه خوشه تکمیلی سنگ، صنایع ریلی و عایق های رطوبتی از دیگر اقدامات این شرکت است.
وی با بیان اینکه 419 واحد صنعتی استان مرکزی پارسال در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت کردند، بیان کرد: شرکت شهرک های این استان برای حضور در نمایشگاه های خارجی 50 میلیون ریال و برای شرکت در نمایشگاه های داخلی 10 میلیون ریال پرداخت می کند.
آمره اضافه کرد: پایین بودن سطح فناوری در تجهیزات و عوامل تولید از مهمترین مشکلات صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی استان مرکزی است که مذاکرات و توافقات لازم با چند شرکت کره جنوبی در جهت به روز رسانی عوامل تولید انجام شده است.
وی اظهار داشت: 109 طرح تولیدی با سرمایه چهار هزار و 182 میلیارد ریال پارسال توسط بخش خصوصی در شهرک های صنعتی این استان به بهره برداری رسید که 2 هزار و 180 فرصت شغلی به دنبال داشت.
یکهزار و 744 واحد صنعتی با سرمایه ای بالغ بر 49 هزار و 851 میلیارد ریال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی فعالیت می کنند که 31 هزار و 37 نفر نیز در این واحدهای تولیدی اشتغال دارند.
استان مرکزی با حدود سه هزار واحد صنعتی رتبه نخست تنوع محصولات تولیدی، رتبه چهارم صنعت کشور و جایگاه دوم صنایع مادر تخصصی را دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.