«علی زندی فر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان مرکزی با کاهش 14 و 2 دهم درصدی تلفات جاده ای پس از استان های همدان و یزد توانست سومین رتبه کاهش تلفات را توسط دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از آن خود کند.
وی ادامه داد: اجرای روکش آسفالت مناسب، روشنایی جاده در شب، نصب علایم و تجهیزات ایمنی در نقاط پر حادثه، اصلاح شیب شیروانی و شانه محورهای ارتباطی استان مرکزی از جمله عوامل افزایش ضریب ایمنی جاده ها و کاهش تلفات ناشی از واژگونی وسایل نقلیه در سال جاری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: 113 نفر در بهار پارسال در جاده های این استان جان خود را از دست دادند که در مدت مشابه سال جاری رقم تلفات به 97 نفر کاهش یافته است.
زندی فر گفت: 23 درصد حوادث رانندگی امسال در آزادراه ها، 14 درصد در بزرگراه ها، 51 درصد در راه های اصلی، 6 درصد در راه های فرعی و هفت درصد در راه های روستایی استان رخ داده است.
وی ادامه داد: بیشترین کاهش تلفات در سال جاری مربوط به وانت بارها، اتوبوس و موتورسیکلت ها بود و خودروهای سواری با 72 درصد تلفات بیشترین سهم را در تلفات جاده ای استان مرکزی داشتند.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.