به گزارش ایرنا، حمیدرضا نوازنی عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: بیش از 13 سال از مطالعه این طرح گذر می کند و بازنگری این طرح در دستور کار است.
وی بیان کرد: وضعیت آلاینده های هوای اراک نسبت به 13 سال گذشته تغییر کرده و لازم است اقدامات بر اساس مطالعه و کارشناسی جدید باشد.
دبیر شورای ترافیک استان مرکزی ادامه داد: سنجش دقیقی از آلاینده های هوای اراک وجود ندارد اما آمارها بیانگر کاهش روزهای ناسالم در این شهر است.
نوازنی اظهار داشت: آلودگی های خودرویی در طرح جامع کاهش آلودگی هوا زیاد مورد توجه نبوده اما این بررسی کارشناسی این مهم در شرایط فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی عنوان کرد: ایجاد قطار شهری در اراک با رایزنی و تلاش های گسترده در 12 شهریورماه سال 92 در هیات وزیران مصوب شد که این طرح ویژه شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت بود اما در شهر اراک به صورت ویژه و به دلیل آلودگی هوا مورد موافقت قرار گرفت.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی اضافه کرد: گره های ترافیکی شهر اراک زمینه ساز افزایش آلودگی هوا در این کلانشهر است.
نوازنی گفت: بافت قدیمی اراک به صورت اصولی ایجاد شده اگر مشکلاتی امروز در این مناطق دیده می شود به دلیل تغییرات ایجاد شده در سال های گذشته است.
دبیر شورای ترافیک استان مرکزی افزود: وجود سیلو در شهر اراک توجیهی ندارد و اداره غله برای انتقال آن اعلام آمادگی کرده است که در صورت تحقق این مهم، 6 هکتار زمین در مرکز شهر فراهم می شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و بهداشت شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: تهیه و اجرا طرح جامع آرامستان اراک ضروری است.
طوفان محمدی افزود: زمینی به وسعت 32 هکتار در کنار آرامستان فعلی اراک برای توسعه این مکان خریداری شده اما با برخی مشکلات حقوقی روبرو است که حل آنها با جدیت پیگیری می شود.
وی بیان کرد: فضای سبز آرامستان جدید باید زیرنظر سازمان زیباسازی صورت گیرد و هر چه سریعتر مشاور ذیصلاحی برای اجرای طرح توسعه آرامستان اراک به کار گرفته شود چرا که ظرفیت آرامستان فعلی تا چند ماه آینده تکمیل می شود.
شهردار اراک نیز در ادامه این نشست گفت: طرح ویژه ای برای کاهش بار ترافیک در آرامستان اراک در نظر گرفته شده که بخشی از اقدامات آن اجرا شده و آسفالت این طرح به دلیل مشکلات مالی باقی مانده است.
داود تاجران افزود: اجرای این طرح سه ورودی و خروجی آرامستان اراک را به 12 ورودی و خروجی افزایش می دهد که نقش موثری در روان سازی ترددها و کاهش ترافیک در این مکان دارد.
وی بیان کرد: انتخاب مکان آرامستان، کشتارگاه و مرکز دفع پسماند از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در انتخاب این مکان ها جهت وزش بادهای غالب و مسیر آب های زیرزمینی در نظر گرفته شود.
تاجران در بخش دیگری از سخنانش گفت: مجسمه امیرکبیر برای نصب در فضای شهری اراک آماده شده و کار مهندسی اماکن و محله های کم برخوردار با قراردادی بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرک علی بن ابیطالب (ع) این شهر آغاز شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در سخنانی افزود: مسئولان در اجرای طرح 55 متری به جای توجه به اصل موضوع به بلوک ها توجه دارند.
علیرضا مرادی بیان کرد: حقایق در خصوص اجرای این طرح باید به مردم گفته شود و اگر منابع مالی برای اجرای آن وجود دارد به مالکان اطلاع رسانی شود.
واگذاری تعدادی از طرح های عمرانی ترافیکی شهرداری اراک به سازمان همیاری های کشور و تفریغ بودجه سه ماه اول سال 96 سازمان های خدمات موتوری و بهسازی و نوسازی شهرداری این شهر از مهمترین مصوبات نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک بود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.