به گزارش ایرنا، « سیدعلی آقازاده » روز شنبه در بازدید سرزده از ادارات کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: تلاشی که در راستای تقویت فهم مشترک بین زوج ها و تغییر نگرش خانواده ها به زندگی پایدار از سوی بهزیستی انجام شده در کاهش آمار طلاق استان بی تاثیر نیست.
وی اظهار داشت: ارائه مشاوره به زو ج ها از سوی مراکز بهزیستی در رفع برخی سوء تفاهم ها، مهارت در حل مسئله و بالا بردن آستانه تحمل اثرگذار بوده و در بسیاری از پرونده های طلاق به تجدید نظر در تصمیم انجامیده است.
استاندار مرکزی همچنین در جریان بازدید از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز گفت: سه هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیازمند مسکن هستند که تامین نیاز یکهزار و 700 نفر آنان به سرپناه مناسب فوری است.
آقازاده افزود: برای تامین مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) باید از ظرفیت خیران و دستگاه متولی استفاده شود و در این راستا به هر میزان کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک شود، استان نیز در تامین مسکن مشارکت خواهد کرد.
وی ادامه داد: دولت در سال جاری سهم مناسبی از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را برای استان پیش بینی کرده که نهادهای حمایتی باید با طرح های خود بستر بهره گیری حداکثری از آن را فراهم کرده و خودکفایی مددجویان و خروج از چرخه حمایتی افراد تحت پوشش را رقم بزنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز گفت: یکهزار و 300 خانوار در این استان در راستای اجرای ماده تبصره 14 مبنی بر مبارزه با فقر مطلق از خدمات یک ساله این نهاد حماتتی در استان برخوردار شدند.
« قنبر موسی نژاد » افزود: با اجرای این طرح، یکهزار خانوار پشت نوبت استان تحت پوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار گرفتند و اکنون هیچ خانواده ای در این خطه متقاضی بهره مندی از خدمات این نهاد حمایتی نیست.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی ایجاد شده در جامعه، میزان مراجعه افراد نیازمند به کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 2 هزار خانوار از فروردین ماه امسال به جمع مددجویان این نهاد حمایتی افزوده شده است که بیشتر آنان از مناطق محروم روستایی و شهرستان های تابعه استان هستند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: کمبود اعتبارت بخش مهمی از مشکلات این نهاد حمایتی است و با وجود افزایش 6 درصدی اعتبارات جاری، در بخش عمرانی و تملک سرمایه ای تنگنا وجود دارد.
« زهرا امینی » افزود: این نهاد حمایتی می کوشد سالانه 10 درصد از مددجویان را با توانمند و از حلقه حمایت خارج کند اما برخی از آنان با خروج از فهرست مددجویان بهزیستی می کوشند به چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بپیوندند.
وی در ادامه اظهار داشت:180 کودک کار در استان مرکزی شناسایی شده اند که 50 کودک آن اتباع بیگانه هستند و تعیین تکلیف آنان در دستور کار بهزیستی قرار دارد.
میز خدمت اداره کل بهزیستی استان مرکزی در این بازدید گشایش یافت.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زن سرپرست خانوار هستند و حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی نیز از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.