به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: ایجاد دهکده مقاومت در اراک، تولید پانوراما(دورنما) زیارت مجازی در 110 نقطه از مزار شهدا، برگزاری همایش دبیران یادواره های شهدا، راه اندازی سامانه شهود، کاشت 6 هزار و 200 نهال و نامگذاری 100 مکان به نام شهدای شاخص استان از برنامه های انجام شده این کنگره است.
وی بیان کرد: ساخت و نصب 110 نشان فرماندهان و مادران سه شهید، تولید 110 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، تولید 110 برنامه هنری، ایجاد 110 گنجینه دفاع مقدس، تدوین فرهنگ نامه شهدا، تهیه دانشنامه جامع دفاع مقدس و تدوین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه ها است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: اجرای طرح گردشگری شهری با عنوان انقلاب و دفاع مقدس، برپایی 110 نمایشگاه دفاع مقدس، روایتگری مزار شهدا و یادمان های شهدای گمنام، برگزاری 110 مسابقه ورزشی، اعزام 110 گروه جهادی با هدف محرومیت زدایی از مناطق محروم، بازسازی قبور مطهر شهدا و چاپ تمبر ویژه نخستین کنگره ملی 6 هزار و 200 شهید استان نیز از برنامه های در حال اجرای کنگره شهدای استان مرکزی و نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس است.
وی افزود: دیدار با خانواده های معظم 6 هزار و 200 شهید، ایجاد 110 نماد دفاع مقدس، برگزاری 110 همایش، نصب 110 تابلو تمثال شهدای شاخص در نقاط مختلف استان، معرفی 110 شخصیت، کتاب و مقاله با محوریت دفاع مقدس، تجلیل از 110 رزمنده، برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره و هشت اجلاسیه فرعی، تولید اطلس جامع، راه اندازی آرشیو دفاع مقدس، تکمیل پارک موزه، اجرای 110 طرح عمرانی و تولید 110 محصول فرهنگی نیز از برنامه های است که برای اجرا نیاز به حمایت مسئولان دارد.
سردار کریمی بیان کرد: ستاد تدوین پیشینه رزم نیز با هشت کارگروه عملیات، تبلیغات هنری، تاریخ شفاهی، آمار، نقش استان مرکزی در شکل گیری انقلاب اسلامی، فرهنگ نامه شهدا، بانوان و نقش ادارات و صنایع استان در دفاع مقدس نیز برای برگزاری هر چه با شکوهتر این کنگره تشکیل شده که برنامه به صورت ویژه به تمامی کارگروه ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهیدا استان مرکزی در قالب 10 نشست برگزار می شود، بیان کرد: نشست ایثارگران در چهارم بهمن ماه، بانوان 18 بهمن ماه، روحانیون وطلاب 11 بهمن ماه، نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس دوم آبان ماه، کارگری در 24 بهمن ماه، ورزشکاران در 26 مهرماه، دانشگاهیان 27 آذرماه، فرهنگیان در 27 دی ماه، سنگرسازان بی سنگر در دوم دی ماه و نشست نهایی نیز دوم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
سردار کریمی با بیان اینکه برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی از نیمه دوم سال 1393 کلید خورد، اضافه کرد: هشت کمیته تخصصی نقش ویژه امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، نظارت و بازرسی، طرح و برنامه و امور مالی، عمران، اقشار و مردمی، فرهنگی، هنری و فضاسازی، روابط عمومی ورسانه و امنیت، حفاظت و نیروهای مسلح به همین منظور تشکیل و همه اقدامات به صورت کارشناسی دنبال شده است.
وی اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، استاندار مرکزی به عنوان رئیس کنگره و فرماندهی سپاه روح الله نیز به عنوان دبیرکل کنگره معرفی شده اند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی جمع آوری، تحلیل و تبیین آثار شهدا، انتقال ارزش های والای دفاع مقدس به نسل جوان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی و شهادت طلبی و تدوین نقش برجسته امام راحل در فرماندهی دفاع مقدس از اهداف برگزاری کنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در صدد تخریب عملکرد نظام اسلامی هستند و برگزاری کنگره شهدای استان می تواند اقدامی شایسته در راستای حفظ و نشر ارزش های والای انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان باشد.
فتح الله حقیقی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی با هدف ایجاد نا امنی در کشور برنامه های متعددی را تدوین کرده اند که ملت غیور ایران اسلامی باید در این شرایط سخت توطئه های دشمنان را تشخیص و با تمام توان از ارزش های انقلاب دفاع کنند.
وی اظهار داشت: برخی کمبود ها و نواقص مشکلات درونی ملت ایران محسوب می شود و اجازه داده نمی شود که دشمنان در مسائل خصوصی کشور دخالت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: انقلاب اسلامی ایران با جانفشانی بیش از 230 هزار شهید، 550 هزار جانباز و 42 هزار آزاده سرافراز آبیاری و تنومند شده و ملت باید قدر این انقلاب را بدانند و با تمام وجود از ارزش های آن دفاع کنند.
وی یادآوری کرد: استکبار جهانی در 40 سال گذشته از هر ابزار و فرصتی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرده که تاکنون در همه برنامه های خود ناکام بوده است و در صورت ایجاد وحدت رویه مردم و مسئولان این بار نیز توطئه های دشمنان خنث و کشور از این شرایط موفق و سربلند بیرون می آید.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در سخنانی گفت: 520 هزار سند رزمندگان اسلام در استان مرکزی جمع آوری شده که بیش از 200 هزار از این اسناد تصاویر رزمندگان در عملیات های مختلف است.
مصطفی مشایخی افزود: یکهزار و 460 رزمنده استان مرکزی نیز مستندات مصاحبه خبری دارند که در این فرآیند بیش از 2 هزار و 900 ساعت فیلم ضبط شده است.
وی بیان کرد: نخستین شهید روابط عمومی، 15 شهید خبرنگار و 100 شهید خواهر در دفاع مقدس ظرفیت فرهنگی ارزشمند فرهنگی برای استان مرکزی است که می طلبد اصحاب رسانه نسبت به معرفی آن ها بیش از پیش تلاش کنند.
70 هزار رزمنده استان مرکزی در طول دفاع مقدس به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند که 6 هزار و 200رزمنده به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و 14 هزار رزمنده نیز جانباز هستند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.