به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز سه شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی در محل استانداری این استان افزود: یک کمیته ویژه برای تامین اعتبار این کنگره در اسرع وقت تشکیل می شود و همه دستگاه های اجرایی باید با تمام ظرفیت خود این کمیته را حمایت کنند.
وی ادامه داد: کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی آبروی رزمندگان، شهدا، جانبازان و خانواده های معظم شهدا است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: انتظارات از این استان به لحاظ زادگاه امام خمینی(ره) و همچنین نقش آفرینی رزمندگان در عملیات های مختلف در گسترش ارزش های ناب انقلاب اسلامی بیشتر است.
وی اضافه کرد: در ستاد دهه مبارک فجر استان مرکزی 600 دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را برای مدیران دستگاه های اجرایی پیش بینی شده و مدیران باید با اشتیاق مثال زدنی نسبت به این مهم اقدام کنند.
آقازاده اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رکن جدایی ناپذیر تفکر انقلابی و اسلامی است و برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدای گرانقدر، یکی از راهکارهای حفظ دستاورد نظام مقتدر جمهوری اسلامی محسوب می شود.
وی ادامه داد: یاد شهدا زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می کند و برگزاری یادواره های شهدا بهترین فرصت برای آشنا سازی نسل جوان با سیره شهدا است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی ها برای برگزاری کنگر 6 هزار و 200 شهید این استان از سال 1393 کلید خورد و آبان یا آذرماه سال آینده برگزار می شود.
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، استاندار مرکزی به عنوان رئیس و فرمانده سپاه روح الله به عنوان دبیرکل کنگره 6 هزار و 200 شهید این استان معرفی شده اند.
وی ادامه داد: ستاد و دبیرخانه این کنگره نیز در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مستقر شده و همه اسناد و مدارک موجود نیز در ستاد نگهداری می شود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کمیته های اجلاس، نظارت و بازرسی، طرح و برنامه، پشتیبانی، امنیت و حفاظت، عمران، اقشار و مردمی، علمی و پژوهشی، ورزشی، نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، اجلاس بانوان، اجلاس فرهنگیان، اجلاس ایثارگران، فرهنگی هنری و فضاسازی، روابط عمومی و رسانه برای برگزاری هرچه باشکوهتر این کنگره تشکیل شده است.
وی افزود: تا کنون یک هزار و 600 مصاحبه، 992 فیلم، 250 هزار سند و 80 هزار عکس از رزمندگان استان مرکزی جمع آوری شده و 53 جلد کتاب نیز چاپ شده است.
سردار کریمی یادآوری کرد: کنگره شهدا، در 12 استان کشور برگزار شده و استفاده از تجربیات این استان ها برای برگزاری باشکوه کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در دستور کار است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز گفت: نقش برجسته امام راحل در فرماندهی هشت سال دفاع مقدس یکی از محورهای اصلی کنگره 6 هزار و 200 شهید این استان است که همه اسناد و مدارک در این خصوص جمع آوری شده است.
محمدصادق دوخایی افزود: در بند ج ماده 85 برنامه ششم توسعه به صراحت عنوان شده که دستگاه های اجرایی باید 20 درصد از اعتبارات فرهنگی خود را در بخش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.
در این نشست سیدعلی آقازاده از سوی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی معرفی شد.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید والامقام و 12 هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.