به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی در سالن اجتماعات استانداری افزود: برگزاری این آیین مذهبی باید امسال باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.
وی اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع نواقص احتمالی این برنامه مذهبی اهتمام جدی داشته باشند و از واگذار کردن امور مربوط به اربعین به کارشناسان خودداری و خود پیگیر امر باشند.
وی تصریح کرد: از تردد زائران بدون مجوز های قانونی جلوگیری به عمل می آید بنابراین کمیته فرهنگی باید زائران را نسبت به اخذ مجوزهای قانونی شامل ویزا آگاه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تامین نیازهای زائران در بازگشت به کشور و در خاک ایران باید مورد توجه موکب ها و برنامه ریزان قرار گیرد تا زائران هنگام بازگشت با مشکل مواجه نشوند.
حقیقی افزود: همکاری در برگزاری آئین اربعین حسینی باید مردم محور باشد و از ظرفیت بخش خصوصی در تحقق این مهم استفاده شود.
وی اظهار داشت: با توجه به تغییرات در کمیته ستاد اربعین استان، شرح وظایف این کمیته ابلاغ و فرمانداران شهرستان ها با برگزاری نشست هایی اعزام زائران را رصد کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برای ارائه ویزا در استان پیگیری هایی با وزارت امور خارجه انجام خواهد شد.
حقیقی افزود: نیروی انتظامی طرح امنیتی اعزام اتباع خارجی در استان را به جد انجام دهد تا از تردد غیرقانونی اتباع خارجی جلوگیری شود.
رئیس ستاد اربعین استان مرکزی گفت: 10 کمیته توسط ستاد اربعین حسینی استان مرکزی شامل امنیتی، انتظامی، اطلاعات، حمل و نقل، زیرساخت، فنی و آموزشی، اطلاع رسانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و امداد و نجات تدارک شده است.
مجید عسگری افزود: 200 هزار بسته آب سال گذشته توسط این استان در بین زائران اربعین حسینی توزیع شد.
وی گفت: پارسال مردم استان 40 میلیارد ریال برای ایجاد 28 موکب در اربعین حسینی کمک کردند.
رئیس ستاد اربعین استان مرکزی ادامه داد: 10 روز پس از پایان آئین اربعین حسینی باید موکب ها به نیازهای زائران تجهیز باشند تا در هنگام بازگشت با کمبود موادغذایی و مکان برای استراحت مواجه نشوند.
عسگری افزود: در اربعین سال گذشته کمیته فرعی اربعین در شهرستان های استان تشکیل شد و این ابتکار استان مرکزی به شکل کشوری در حال نجام است.
وی اظهار داشت: مرز خروجی استان مرکزی برای حضور زائران اربعین حسینی از مرز مهران تعیین شده است.
بیش از 22 هزار نفر سال گذشته از استان مرکزی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.