به گزارش ایرنا، اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان در اولین نشست خبری با خبرنگاران، به اهم برنامه های این شورا اشاره کرده و سپس به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
رئیس شورای شهر زنجان در ابتدای جلسه با توجه به جایگاه خطیر رسانه ها در انتقال و بازگویی مشکلات شهری گفت: در صورتی که رسانه ها به وظایف اصلی خود عمل کنند به طور قطع از فساد اقتصادی در جامعه جلوگیری می کنند، رانت خواری معنایی نخواهد داشت و آسیبهای اجتماعی به مراتب کمتری به وقوع می پیوندد.
احمد نصیری افزود: اغلب دستگاه های اجرایی شهر به جایگاه شورای شهر زنجان واقف نیستند و نبود اطلاع رسانی کافی در این بخش مشکلاتی را موجب شده است.
وی در ادامه از آغار بکار پاسگاه ویژه شهرداری با هدف برخورد معقولانه با معضل سد معبر در شهر زنجان خبر داد و افزود: طبق تفاهم نامه منعقد شده با نیروی انتظامی این کار انجام می گیرد و این در حالی است که سد معبر در نقاط مختلف به ویژه هسته مرکزی شهر مشکلاتی را در تردد شهروندان ایجاد کرده است.
وی همچنین از بدهی 120 میلیارد تومانی شهروندان و دستگاه های اجرایی شهر به شهرداری سخن گفت و خاطرنشان کرد: بروز این مساله خدمات رسانی مطلوب در سطح شهر را با معضل مواجه کرده است.

*** شورای شهر پنجم پروژه ای را بدون مطالعه انجام نمی دهد
نایب رئیس شورای شهر زنجان نیز ادامه داد: شورای پنجم اسلامی شهر زنجان با بهره گیری از تجربیات سال گذشته به دنبال توسعه متوازن شهری است و در این راستا برنامه های متعددی را مورد توجه قرار داده است.
مسعود مرادخانی افزود: یکی از اولویت های مهم این شورا در فعالیت کاری چهار سال پیش رو ، اجتناب از اجرای پروژه های غیر کارشناسی شده و بدون مطالعه است که به نوبه خود آثار زیانباری را در مدیریت شهری بر جای می گذارد.
وی اظهار کرد: اجرای پروژه های غیر کارشناسی علاوه بر هدر رفت منابع و نیروی انسانی به سلب اعتماد عمومی شهروندان منجر می شود.
به گفته این عضو شورا، تکمیل پروژه های نیمه تمام از دیگر برنامه های مهم شورای اسلامی شهر زنجان است و در این راستا کار مطالعاتی کمربندی شمالی شهر با هدف کاهش بار ترافیکی انجام می گیرد.
مرادخانی توجه به بافت نارکارآمد شهری، بودجه بندی مناسب و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی برای مدیریت بهتر شهری را از دیگر برنامه های شورای اسلامی شهر زنجان ذکر کرد.

*** مخالفت شورای شهر زنجان با طرح فعلی سبزه میدان
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این نشست به مشکلات و معضلات طرح سبزه میدان پرداخت و گفت: طبق ارزیابی انجام گرفته طرح سبزه میدان نیاز به اصلاحات و تاییدیه نهایی شورای عالی شهرسازی کشور دارد و این مهم بخاطر قرار گرفتن آن در مرکز شهر، مجاورت با بازار تاریخی و رعایت حریم های میراث فرهنگی اهمیت زیادی دارد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس کمیسیون شورای شهر و شهرداری نیز بر اصلاحات این طرح مهم شهری تاکید دارند و مشارکت سرمایه گذار بر شتاب بخشی اجرای این برنامه منتهی خواهد شد.
خدایی افزود: مرحله نخست این طرح بصورت پیمانکاری لحاظ شده بود و با توجه به حجم منابع مالی برآورد شده 300 میلیارد تومانی انجام چنین کاری امکان پذیر نیست.
وی بیان کرد: این طرح تاکنون به تایید شورای عالی شهرسازی نرسیده و در صورت تایید نهایی شورای عالی شهرسازی و اخذ موافقت کمیسیون ماده پنج مطابق اصلاحات مورد نظر، اقدامات مربوط به پروژه پیگیری خواهد شد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی شورای اسلامی شهر زنجان خاطرنشان کرد: در صورت رفع مشکلات و کمک های ملی و استانی به این پروژه پیش بینی می شود که فروردین سال آینده کلنگ زنی شود.
وی تاکید کرد:شورای شهر زنجان به این پروژه نگاه انتفاعی ندارد و تنها رویکرد خدماتی و ایجاد یک میدان شهری برای استفاده بهینه شهروندان از این فضا را مورد توجه قرار داده است.
وی همچنین از راه اندازی دفتر پیشخوان سرمایه گذاری خبر داد و گفت: تحقق این امر به جذب سرمایه گذاران منجر می شود و در این راستا بانک اطلاعات املاک و فرصت های سرمایه گذاری لحاظ می شود.
خدایی خاطرنشان کرد: این شورا پروژه های مختلف شهری را مورد توجه قرار داده و مشارکت فعالانه در همایش های مختلف سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیز به شناسایی و ارائه بهتر کارها در این حوزه منجر می شود.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.