به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی، در گفت و گو با ایرنا افزود: دشمنان انقلاب و اسلام همواره درصدد تخریب و ضربه زدن به نظام اسلامی و قانون اساسی هستند که بسیاری از نقشه های شوم آنان در سایه بصیرت و هوشیاری مسئولان به خصوص اعضای شورای نگهبان و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه نقش برآب شده است.
وی اظهار داشت: تاسیس نهاد شورای نگهبان نشان از زاویه دید باز و درایت امام راحل و دغدغه های ایشان برای اجرای عدالت بر مبنای موازین احکام دین اسلام بود.
استاندار مرکزی بیان کرد: وظیفه خطیر صیانت از قانون اساسی، پیشگیری از انحرافات احتمالی و حفظ اصول بنیادین و قوانین کشور برمدار اسلام بر عهده این نهاد انقلابی است که در چهار دهه حیات به خوبی به آن عمل شده است.
وی در خصوص شرایط اقتصادی کشور نیز گفت: بخشی از این مشکلات در نتیجه اعمال تحریم ها و بخشی نیز به دلیل ناکارآمدی برخی از مسئولان است که می توان با گسترش دامنه نظارتی و همچنین وحدت و همدلی مشکلات مدیریتی کشور را حل و فصل کرد.
آقازاده گفت: مشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین قرآن است و به همین دلیل همواره در معرض توطئه ها و تهدیدهای دشمنان قرار دارد، بنابراین باید در سایه وحدت و همدلی و همچنین به کار گیری نیروهای کارآمد در بدنه مدیریتی کشور در راستای حل مشکلات گام های اساسی برداشت.
تشخیص آیین نامه ها و تصویب نامه های مغایر موازین اسلامی بر اساس تقاضای دیوان عدالت اداری، تهیه و تصویب قانون مر بوط به تعداد و شرایط خبرگان و کیفیت انتخاب آن ها، پاسداری از اصول قانون اساسی از نظر مغایرت نداشتن مصوبات مجلس شورای اسلامی با آن، تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری از حیث واجد شرایط بودن آنها، تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و همه پرسی، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور اعضای شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی، اظهار نظر نسبت به مصوبات موقت و آزمایشی کمیسیون های مجلس، لزوم تأیید شورای نگهبان در توقف انتخابات زمان جنگ و غیره به ادامه کار مجلس شورای اسلامی، شرکت در تشکیل شورای موقت رهبری، نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری وظایف شورای نگهبان به شمار می رود.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.