رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی کمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع استان را در حوزه بیمه تامین اجتماعی دانست و درحال حاضر بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی را مربوط به مالیات و بانک‌ها اعلام کرد.

به گزارش‌ ایلنا، محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی در دیدار صمیمی با مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی بر روابط بیش از پیش سازمان تامین اجتماعی با اتاق بازرگانی تاکید کرد.

وی افزود: در راستای تعامل و ارتباط بیشتر سازمان تامین اجتماعی با واحدهای تولیدی و صنایع بخش عمده‌ای از مشکلات بیمه‌ای مرتفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین ارتباط و تعامل بیشتر با صنایع و واحدهای تولیدی باعث آشنایی بیشتر واحدهای تولیدی با قوانین و مزایای بیمه‌ای خواهد شد.

صمدی کمترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنایع استان را درحوزه بیمه تامین اجتماعی دانست و بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی را مربوط به مالیات، بانک‌ها اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خواستار تمدید مهلت بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان استان از سوی اداره کل تامین اجتماعی شد تا کارفرمایانی که به دلایلی از قبیل عدم اطلاع و ... نتوانستند در مهلت مقرر مراجعه کنند این فرصت دوباره برآی آنها لحاظ شود.

وی در رابطه با ماده 80 قانون تامین اجتماعی درباره معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در به کارگیری نیروی جدید خواستار اصلاح این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی و سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی و صنایع شد.

محمد علی عباس زاده، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این دیدار با بیان این که سازمان تامین اجتماعی همواره حامی کارفرمایان است، گفت: کارفرمایان نقش مهمی در توسعه فرهنگ بیمه‌ای دارند.

وی سازمان تامین اجتماعی یک بنگاه اجتماعی ، اقتصادی دانست که از یک طرف حق بیمه وصول کند و از طرف دیگر درقبال حق بیمه به تعهدات خود عمل کند.

وی به ماده 80 قانون تامین اجتماعی در رابطه با معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در به کارگیری نیروی جدید اشاره کرد و گفت: براساس این آیین نامه به منظور ترغیب کارفرمایان به استفاده از نیروی کار جدید و افزایش اشتغال و تاکید بر تامین بخش عمده‌ای از سهم بیمه کارفرما در بند (و) ماده 80برنامه پنجم توسعه آیین‌نامه اجرایی این بند تصویب رسید.

وی افزود: دراین زمینه سال پایه این آیین‌نامه مبنای تعیین میزان تخفیف اعمالی برای ابتدای سال برخورداری کارفرمایان از تخفیف بیمه‌ای خواهد بود.

عباس زاده  ادامه داد: دراین ماده قانونی براساس مصوبه مجلس معافیت تا سقف 5 نفر لحاظ شده است.

عباس زاده با اعلام این که سازمان تامین اجتماعی در چارچوب مصوبه قانونی عمل می‌کند، اظهارکرد: ماده 80 در برنامه پنجم توسعه آمده است ولی هنوز در برنامه ششم لحاظ نشده است مگر این که قانونی لحاظ شود و ماده متمم در آن آورده شود تا اصلاحی قانونی دراین ماده لحاظ شود.

وی اظهار داشت: دراین راستا اگر تفاهم نامه‌ای از مراجع زیربط با سازمان تامین اجتماعی منعقد شود دراین صورت امکان پذیر است.

وی در پایان آمادگی هرگونه همکاری در راستای حمایت و توسعه رونق استان با واحدهای تولیدی و صنایع اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.