به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه در کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی افزود: طرح جامع مدیریت پسماند روستایی استان مرکزی تا پایان سال جاری کامل می شود و پیش بینی شده که در این طرح 100 درصد پسماند مناطق روستایی استان به صورت مکانیزه جمع آوری و به مراکز پسماند منتقل شود.
وی ادامه داد: در این طرح پسماند روستایی پس از انتقال به مراکز پسماند شهری و انجام عملیات جداسازی به صورت بهداشتی دفع می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از تهیه طرح جامعه مدیریت پسماند استان مرکزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تا کنون این طرح در استان تهیه نشده است و با اختصاص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه به زودی اجرای آن کلید می خورد.
زندیه وکیلی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی از مناطق صنعتی کشور است برای ساماندهی پسماندهای صنعتی، یک مرکز فعال است و مرکز دیگری نیز با اخذ مجوزهای لازم در آینده نزدیک آغاز می شود.
وی افزود: بیشتر مراکز درمانی استان به تجهیزات بی خطر سازی پسماند عفونی مجهز شده و با نظارت مسئولان مراکز باقی مانده باید در آینده نزدیک به این امکانات مجهز شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با تاکید بر دفع بهداشتی پسماندهای مراکز شهرستانی استان، گفت: مسئولان باید برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست در شهرهای استان اقدام های دفع بهداشتی، خاک دهی و افزایش آهک به پسماندها را روزانه انجام دهند و محیط زیست نیز باید با نظارت اصولی بر این فرآیند داشته باشد.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پنج دستگاه کامیون و سه دستگاه نیسان مکانیزه با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 240 میلیون ریال امسال برای جمع آوری مکانیزه پسماند در روستاها خریداری و تحویل شده است.
سعید فائض پور افزود:70 دستگاه مکانیزه 6 تا هشت تن و 50 دستگاه خودرو غیر مکانیزه در سطح روستاهای استان مرکزی فعال است و 90 درصد پسماند این مناطق به صورت مکانیزه جمع آوری و به مراکز پسماند منتقل می شود.
وی ادامه داد: روستاهای استان مرکزی اکنون در زمینه جمع آوری مکانیزه پسماندها از وضعیت مناسبی برخوردار هستند اما در حوزه دفع پسماندها با مشکلاتی مواجه اند که نیاز است در این زمینه اقدام های مناسب انجام شود.
752 روستا از یکهزار و 210 روستای دارای سکنه در استان مرکزی دارای دهیاری هستند و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی برخوردارند.
107 نفر از دهیاران استان مرکزی زن و بقیه مرد هستند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.