به گزارش ایرنا، سرهنگ ابوالفضل امیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: 52 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی درون شهری این استان با 13 نفر مربوط به شهرستان اراک است.
وی بیان کرد: 44 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی درون شهری سه ماه اول امسال استان مرکزی مربوط به موتورسیکلت سواران، 44 درصد عابران پیاده و 12 درصد سرنشینان خودروها است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: برخورد با خودروهای بدون برگ معاینه فنی در این مدت 265 درصد افزایش یافته و در سه ماه اول امسال یک هزار و 433 خودرو در این راستا اعمال قانون شده است.
سرهنگ امیدی عنوان کرد: اعمال قانون چهار هزار و 370 دستگاه خودرو، صدور 20 هزار و 524 جلد گواهینامه رانندگی بخش دیگری از اقدام های صورت گرفته در این مدت است.
وی اظهار داشت: در سال جاری چهار هزار و 330 خودروی جدید در استان مرکزی پلاک گذاری شده که 2 هزار و 325 خودرو مربوط به اراک است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: این استان با وجود افزایش تردد تعداد خودروها در شهرها، رتبه هفتم بهبود فرهنگ ترافیکی کشور را داراست اما از نظر تعداد حوادث رانندگی درون شهری در جایگاه 12 کشور قرار دارد که نیاز است به بحث آموزش های ترافیکی بیش از پیش توجه شود.
سرهنگ امیدی تصریح کرد: 48 نقطه حادثه خیز در استان مرکزی وجود دارد که 25 نقطه آن در شهرستان اراک است.
وی گفت: 48 دستگاه دوربین نظارتی و سرعت سنج در شهرهای استان مرکزی فعال است و مقرر شده تا یک ماه آینده 6 دوربین سرعت سنج جدید در کمربندی های شمالی و جنوبی و بلوار کشاورز شهرستان اراک نصب شود.
25 نفر در سه ماه اول امسال در حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 13 نفر مربوط به شهرستان اراک است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.