به گزارش ایرنا، ماریا دوتسنکو (Maria Dotsenko) روز دوشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی با همکاری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در اراک، افزود: تصاویر به نمایش در آمده در این نمایشگاه زوایایی از فرهنگ و تمدن و نقش جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های صلح آمیز را در همکاری با سازمان ملل در طول چهار دهه گذشته نشان می دهد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره همکاری تنگاتنگی را در مسیر برقراری صلح جهانی با سازمان ملل داشته و این فعالیت ها در حال افزایش است.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد خاطر نشان کرد: ایران در زمره 50 کشور نخست جهان است که در سازمان ملل عضویت یافت و دبیران کل سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران بازدید داشته اند.
دوتسنکو یادآور شد: 18 آژانس و موسسه سازمان ملل با دعوت جمهوری اسلامی ایران در این کشور مستقر هستند و ایران در بیانیه سال 2013 که ببا موضوع خشونت در جهان بود نقش مهمی داشته است.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد با یاد آوری برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی، افزود: این نمایشگاه محصول مشترک سازمان ملل و خبرگزاری جمهوری اسلامی است که در آن آرشیوی از مستندات تصویری خبرگزاری ایرنا و وزارت امور خارجه ایران به نمایش در آمده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه بر اساس تفاهم نامه خبرگزاری ایرنا و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در شهرستان اراک برگزار شد و آرشیوی از عکس های ایرنا، وزارت امور خارجه و روزنامه ایران در آن به معرض دید عموم گذاشته شده است.
فتح الله حقیقی افزود: سازمان ملل بر اساس اهداف مهمی از جمله برقراری صلح و امنیت، افزایش مشارکت جویی، همکاری و دوستی بین ملت ها و دولت ها ایجاد شده است و کشور ایران همکاری نزدیکی با این سازمان در طول سال های گذشته داشته است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در عمر هفتاد ساله فعالیت سازمان ملل نقش کلیدی در این سازمان داشته و 18 موسسه، کارگزاری و صندوق این سازمان ملل با دعوت ایران در این کشور در حال فعالیت است.
حقیقی افزود: آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی ایران در اراک یاد آور تلخی ها و پیروزی های مردم ایران است و تا مردم جامعه به خصوص نسل جوان با تاریخ پر صلابت، قدرتمند و صلح طلب کشور بیش از پیش آشنا شوند.
نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی به همت خبرگزاری جمهوری اسلامی و با همکاری مرکز مطالعات سازمان ملل متحد؛ مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران از امروز (دوشنبه) در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش یافت و تا پایان تیرماه جاری همه روزه عصرها از ساعت 18 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.